Don't Starve Wiki
Advertisement

Wurt - trzecia płatna postać dostępna w Don't Starve: Razem (DST) wydana 24 Października 2019 roku. Może zostać odblokowana za pomocą 2700 szpuli, za zakup Wurt Chest, Wurt Deluxe Chest lub Starter Pack. Jest to młoda mermka, która jest wegetarianką.

Specjalne Struktury[]

Jako mermka, Wurt ma dostęp do tworzenia specjalnych struktur i ubrania: Wszystkie mermie budowle mogą zostać postawione jedynie na bagiennym torfie

  • Królewski Gobelin - po stworzeniu i zbudowaniu go najbliższy merm wskakuje do środka i czeka na nakarmienie. Po daniu mu wystarczającej ilości jedzenia (najlepiej jednej sztuki smoczego ciasta) zmienia się on w Mermiego Króla który daje buffa do wszystkich mermów na świecie włącznie z Wurt, zwiększając jej życie do 250, głód do 250 i psychikę do 200. Zwykłe mermy zwiększają swoje życie o 60 oraz DMG o 10, a mermim strażnikom zwiększa życie o 460 oraz DMG o 30, dodatkowo dzięki królowi wszystkie mermy na świecie przestają atakować graczy. Wurt może również handlować z królem za pomocą ryb. Króla należy karmić podobnie jak Wurt - wegetariańskim jedzonkiem.
  • Mermi Stwórzdomek - po zbudowaniu przywołuje jednego merma. Jeden stwórzdomek przywołuje tylko jednego merma, który po zabiciu odnowi się po dwóch dniach. Merm nie może wyjść podczas zimy, dlatego po postawieniu w trakcie jej trwania, wyjdzie dopiero na wiosnę. Mermy nie wracają do domków, chodzą po okolicy.
  • Mermia Flort-yfikacja - po zbudowaniu przywołuje jednego merma - strażnika, lecz tylko gdy mermi Król żyje. Po zabiciu króla mermi strażnicy znacznie słabną. Mermia Flort-yfikacja może przywołać tylko jednego mermiego strażnika. Po zabiciu odnawia się on 6 dni podczas zimy, i 4 minuty podczas pozostałych pór roku.
  • Darń bagienna - jest to rodzaj darni, generowany naturalnie na bagnach. Pozwala na zbudowanie na nim Mermich Struktur.
  • Sprytne Przebranie - jest to hełm, który założony przez innych graczy pozwala na pozostanie neutralnym wobec innych mermów (nawet, gdy nie ma króla), handlowanie z królem oraz pozostanie neutralnym wobec Wielkich Królików (bardzo przydatne dla Webbera oraz Wortoxa). Gnije on po 6 dniach, nawet gdy znajduje się w ekwipunku.

Specjalne Umiejętności[]

  • Wurt jest wegetarianką, dlatego nie może jeść mięsa, ryb oraz jajek (Skrzydła motyla może jeść w dalszym ciągu) ani żadnych dań, w których się one znajdują (nie licząc jajek w dżemie). Z drugiej strony jednak Wurt dostaje bonus w jedzenie o 33% do potraw wegetariańskich.
  • Z racji swojej rasy, nasza mermka porusza się lepiej po bagnach. Na Darń bagienna (naturala oraz wytworzona przez siebie) porusza się o 30% szybciej, czyli tak, jak na ścieżce (lecz oba boosty się nie sumują). Dodatkowo może zauważyć macki bez uruchamiania ich, ponieważ wokoło nich widać żółto-białą obwódkę.
  • Mermy są stworzeniami wodnymi, dlatego utonięcie w oceanie dodaje Wurt tylko połowę przemoczenia, oraz nie traci ona wtedy przedmiotów (wyłączając ten w slocie ręki, który dalej wypada). Dodatkowo tonięcie nie wpływa na zmianę jej statystyk, w tym życia, a przemoczenie nie powoduje wypadania przedmiotów z ręki.
  • Durian oraz wodorosty (pieczone, suszone oraz surowe) sprawiają, że nie traci ona życia i poczytalności gdy zostaną zjedzone. Dodatkowo odnawiają one 33% więcej głodu jako potrawa wegetariańska, a Durian nawet o 60% więcej jako ulubiona potrawa.
  • Posiadanie żywej ryby, Węgorza lub Oceanicznej ryby powoduje u niej wzrost poczytalności o 3.3 na minutę. Co więcej ryby duszą się wolniej w jej ekwipunku o 0.25 czasu, co czyni z niej dobrą "lodówkę" na lato. Trzeba jednak uważać, ponieważ Ryba, rybny kąsek oraz mięso z ryby powoduje u niej utratę poczytalności o 4.4 na minutę. Aury poczytalności nie sumują się, więc posiadanie jednej ryby będzie równoważne z posiadaniem dziesięciu.
  • Wurt może odnawiać manipulować swoją poczytalnością "czytając" książki Wickerbottom:
  • Z racji bycia mermem Wurt jest wrogo nastawiona na każdego mobka typu Świnia z wzajemnością, dlatego najlepiej trzymać się on nich z dala, ponieważ świnie napadają na nią jak na potwora. Dodatkowo Wurt nie może handlować z Królem Świń.

Wskazówki[]

  • Mimo bycia wegetarianką mięso nie jest dla niej bezużyteczne, ponieważ może dać je ptaku w klatce i otrzymać w zamian Jajko, które można wykorzystać do zrobienia Dżemu (jedna jagoda i trzy jajka).
  • Dobry zestaw jedzeniowy dla Wurt to: Dżem, ponieważ z boostem regeneruje 50 głodu, Mieszanka podróżna (RoG) leczy 30 życia (Sałatka z kwiatów (RoG) leczy 40 życia, lecz kwiaty kaktusa są dostępne tylko latem), Koktajl warzywny (DST) (dostępny z DST) lub Kremowe Puree Ziemniaczane regenerują 33 Sanity. Najlepszym daniem po zdobyciu smoczego owocu jest Smocze ciasto ponieważ leczy 100 punktów głodu oraz leczy 40 życia, oraz po zrobieniu farmy motyli - Babeczka z motyla. W przyszłym updacie dieta wegetariańska będzie powiększona.
  • Żeby przetrwać zimę najlepiej przechować kilkanaście jagód, a następnie z jednej jagody i trzech kostek lodu robić dżemy, lub usadowić się w pobliżu kaktusów/farmy wodorostów/kamiennych owoców, ponieważ rosną one w zimę, i stanowią dobry wypełniacz.
  • Polecam nie karmić króla mermów, a co kilka dni, gdy poprzedni zginie, zużywać tylko jedno ciasto na stworzenie nowego - zaoszczędzimy dzięki temu dużo jedzenia.
Advertisement