Don't Starve Wiki
Advertisement

Wampir (ang. Vampire Bat) to potwór pojawiający się tylko w DLC Świniogród. Wampiry zastępują psy gończe. Oznacza to, że okresowo przylatują i atakują coraz większymi grupami. Pojawiają się częściej - co ok. 5 dni, jednak są słabsze. Podczas Aporkalipsy zjawiają się codziennie w dużych ilościach. Można też napotkać je śpiące w swoich jaskiniach (czasami można spostrzec jednego wampira na powierzchni, przy wyjściu).

Po zabiciu wampir upuszcza mięso potwora lub swoją skórę. Istnieje też szansa, że upuści skrzydło. Skóra upuszczona przez nietoperza wampira ma takie same zastosowania jak skóra świni oraz zbiera się z nią w stosy, jednak ma własny wygląd i nosi nazwę skóra świni?. Podobnie jest ze skrzydłami (skrzydło bazytoperza?), lecz wyglądają tak samo jak skrzydła bazytoperza.

W przeciwieństwie do psów gończych nie posiadają żadnych wariantów.

Ogień Willow.pngOstrzeganie[]

Postać ostrzega gracza przed nadciągającymi wampirami, podobnie jak przed psami gończymi i krokopsami.

W przypadku tych nietoperzy ostrzeganie jest łatwo zauważalne - słychać ich głośne nawoływania i widoczne są cienie przemykające po ziemi. Pozwalają one mniej więcej określić, z iloma przeciwnikami mamy do czynienia. Ostrzeżenie jednak trwa o wiele krócej niż gdy nadchodzą psy; jedynie około 30 sekund. Dlatego właśnie gracz ma mało czasu, aby przygotować się na atak.

Ostrzeżenia postaciWampir (DSH).png[]

Wilson portret.png Wilson - "I don't like the look of this." - "Nie podoba mi się to."

Willow portret.png Willow - "Bats! Go away!" - "Sio, nietoperze!"

Wendy portret.png Wendy - "The flying mammals of death have appeared." - "Latające ssaki śmierci."

Wolfgang portret.png Wolfgang - "Bats not get Wolfgang!" - "Nietoperze nie dopaść Wolfganga!"

WX-78 portret.png WX-78 - "PROXIMITY ALARM FOR INVADING FLYING MAMMALS"- "ALARM - NADCIĄGAJĄ LATAJĄCE SSAKI"

Wickerbottom portrait.png Wickerbottom - "Desmodus rotundus!" - "Desmodus rotundus!"

Wes portrait.png Wes – "..."

Woodie portrait.png Woodie - "It's bats, eh?" - "Nietoperze, hę?"

Waxwell.png Maxwell - "How apropos." - "À propos."

Wagstaff portret.png Wagstaff - "Bats! I recognize the silhouette." - "Nietoperze! Rozpoznaję sylwetkę."

Wigfrid1.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "Flying beasts! Tö arms!" - "Pöwietrzne bestie! Dö bröni!"

Webber.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "Bats! I hope they won't hurt us." - "Nietoperze! Mam nadzieję, że nie zrobią nam krzywdy."

Walani.pngRozbitkowie (DLC).png Walani - "Chill out, flying dudes!" - "Wyluzujcie, fruwający kolesie!"

Warly.pngRozbitkowie (DLC).png Warly - "Agh! Bats!" - "Aj! Nietoperze!"

Woodlegs.pngRozbitkowie (DLC).png Woodlegs - "Beasties be flappin' about." - "Bestyjki fruwają."

Wilba portret.pngŚwiniogród (DLC).png Wilba - "FIE! FIE! BATS FLY!" - "WSTRĘT! LOT NIETOPYRZY!"

Wormwood portret.pngŚwiniogród (DLC).png Wormwood - "Ack! Flying Claws coming!" - "Aj! Latające Szpony!"

Wheeler Portret (DSH).pngŚwiniogród (DLC).png Wheeler - "Flying rats. This should be exciting." - "Latające szczury. Będzie ciekawie."

Włócznia.pngWalka[]

  • Wampiry zachowują się podobnie do bazytoperzy, tj. okrążają gracza. Aby do tego nie dopuścić lub przynajmniej im to utrudnić, należy pozostać w ruchu podczas walki.
  • Aby opóźnić konfrontację i np. uleczyć się, można schować się w budynku.
  • Bardzo dobrym sposobem jest zaprowadzenie wampirów do królewskich strażników. Należy jednak mieć się na baczności o zmroku i nocą - strażnicy dzierżą wtedy pochodnie. Podpalone nietoperze mogą wywołać pożar miasta. Dobrze jest też pamiętać, że można bezkarnie okradać królewskie uprawy podczas gdy strażnicy zajęci są walką. Minusem jest również fakt, że mieszkańcy zjedzą łupy z nietoperzy.
  • Jako że wampiry łatwo tracą zainteresowanie graczem na rzecz innych stworzeń, ciągła ucieczka w jednym kierunku sprawi, że w końcu z całej hordy zostanie jeden lub dwa potwory.

Niebieski klejnot.pngGaleria[]

Advertisement