FANDOM

Wampir - potwór pojawiający się tylko w DLC Świniogród. Wampiry zastępują psy gończe w owym dodatku. Oznacza to, że okresowo przylatują i atakują coraz większymi grupami. Pojawiają się co ok. 5 dni, jednak jest to bardzo losowe i mniej przewidywalne niż ataki psów. Podczas Aporkalipsy wampiry zjawiają się codziennie. Można też napotkać je śpiące w swoich jaskiniach.

Po zabiciu wampir upuszcza mięso potwora lub swoją skórę. Istnieje też szansa, że upuści skrzydło.

W przeciwieństwie do psów gończych nie posiadają żadnych wariantów.

Ogień WillowOstrzeganieEdytuj

Podobnie jak psy gończe i krokopsy, postać ostrzega nas przed nadciągającymi potworami. 

W przypadku wampirów nie słychać żadnego hałasu - widać za to ich cienie przemykające po ziemi. Pozwala to mniej więcej określić, z iloma przeciwnikami mamy do czynienia. Ostrzeżenie jednak trwa krócej niż gdy nadchodzą psy, przez co gracz ma mniej czasu aby przygotować się na atak.

Ostrzeżenia postaciWampir (DSH)Edytuj

Wilson portret Wilson - "I don't like the look of this." - "Nie podoba mi się to."

Willow portret Willow - "Bats! Go away!" - "Nietoperze! Idźcie sobie!"

Wendy portret Wendy - "The flying mammals of death have appeared." - "Latające ssaki śmierci pojawiły się."

Wolfgang portret Wolfgang - "Bats not get Wolfgang!" - "Nietoperze nie dopaść Wolfganga!"

WX-78 portret WX-78 - "PROXIMITY ALARM FOR INVADING FLYING MAMMALS"- "ALARM - NADCIĄGAJĄCE LATAJĄCE SSAKI W POBLIŻU"

Wickerbottom portret Wickerbottom - "Desmodus rotundus!" - "Desmodus rotundus!"

Wes portret Wes – "..."

Woodie portrait Woodie - "It's bats, eh?" - "Nietoperze, hę?"

Maxwell portret Maxwell - "How apropos." - "À propos."

Wagstaff portret Wagstaff - "Bats! I recognize the silhouette." - "Nietoperze! Rozpoznaję sylwetkę."

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "Flying beasts! Tö arms!" - "Pöwietrzne bestie! Dö bröni!"

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "Bats! I hope they won't hurt us." - "Nietoperze! Mam nadzieję, że nie zrobią nam krzywdy."

Walani portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Walani - "Chill out, flying dudes!" - "Wyluzujcie, fruwający kolesie!"

Warly portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Warly - "Agh! Bats!" - "Ach! Nietoperze!"

Woodlegs portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Woodlegs - "Beasties be flappin' about." - "Bestyjki se fruwają."

Wilba portretŚwiniogród (DLC) Wilba - "FIE! FIE! BATS FLY!" - "WSTRĘT! WSTRĘT! NIETOPYRZE FRUWAJĄ!"

Wormwood portretŚwiniogród (DLC) Wormwood - "Ack! Flying Claws coming!" - "Aj! Latające Szpony nadchodzą!"

Wheeler Portret (DSH)Świniogród (DLC) Wheeler - "Flying rats. This should be exciting." - "Latające szczury. Będzie ciekawie."

WłóczniaWalkaEdytuj

  • Wampiry zachowują się podobnie do bazytoperzy, tj. okrążają gracza. Aby do tego nie dopuścić lub przynajmniej im to utrudnić, należy pozostać w ruchu podczas walki.
  • Aby opóźnić konfrontację i np. uleczyć się, można schować się w budynku.
  • Bardzo dobrym sposobem jest zaprowadzenie wampirów do królewskich strażników. Należy jednak mieć się na baczności o zmroku i nocą - strażnicy dzierżą wtedy pochodnie. Podpalone nietoperze mogą wywołać pożar miasta. Dobrze jest też pamiętać, że można bezkarnie okradać królewskie uprawy podczas gdy strażnicy zajęci są walką. 
  • Jeżeli gramy Wormwoodem, można wykorzystać rośliny mięsożerne przeciw nietoperzom.

Wampir śpiący

Śpiący wampir

Wampir martwy

Zabity wampir