Włócznia (ang. Spear) – podstawowa broń do walki wręcz, która do stworzenia wymaga 1 krzemienia, 1 liny i 2 patyków. Należy stać przy maszynie nauki, aby wykonać prototyp. Zadaje 34 punkty obrażeń za uderzenie, jest szóstą najsilniejszą bronią do walki wręcz w grze. Jest także najłatwiejsza do skonstruowania. Jest wymagana do wykonania płomiennego berła i lodowego berła, a w DLC Rozbitkowie także do trującej włóczni, najlepiej wykorzystywać do tego włócznię z niską wytrzymałością. Włóczni najlepiej używać do zabijania mniejszych stworzeń takich jak pająki i psy gończe. Można ją znaleźć w pobliżu pudełkowatej rzeczy - broń będzie mieć pełną wytrzymałość. Jest też możliwa do znalezienie w Zdobionych Skrzyniach, tu jednak wytrzymałość będzie miała wartość losowo poniżej 100%.

Choć powinno się nią atakować, dźgając grotem (bądź rzucając nią w przeciwnika), postać uderza nią z zamachu, co sprawia, że jest mniej realistyczna. Animacja dźgania istnieje w plikach gry, ale Klei jej nie wprowadziło, najprawdopodobniej dla zachowania klimatu rozgrywki.

Rozbitkowie (DLC).pngRozbitkowie[]

W DLC - Rozbitkowie włócznię można załadować do kuszy łowieckiej, aby ją wystrzelić w kierunku wroga. Zadaje wtedy 102 punkty obrażeń. Broń trzeba podnieść po wystrzale, aby ją ponownie użyć. Mechanika strzelania włóczniami została dodana w aktualizacji Release the Quaken.

Maszyna Nauki.pngWytwarzanie[]

Miejsce w ekwipunku tło.png Patyki.png

×2

Miejsce w ekwipunku tło.png Lina.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngKrzemień.pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngWłócznia.png

Ognisko teleportacji.pngWykorzystanie[]

Miejsce w ekwipunku tło.png Włócznia.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Niebieski klejnot.pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngLodowe berło.png
Miejsce w ekwipunku tło.png Koszmarne paliwo.png

×2

Miejsce w ekwipunku tło.png Włócznia.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngCzerwony klejnot.pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngPłomienne berło.png
Miejsce w ekwipunku tło.png Włócznia.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Gruczoł jadowy (DSS).pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngTrująca włócznia (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png
Miejsce w ekwipunku tło.png Włócznia.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Obsydian (DSS).png

×3

Miejsce w ekwipunku tło.pngSerce smogona (DSS).pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngObsydianowa włócznia (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png

Dyskusja.svg Cytaty postaci[]

Wilson portret.pngWilson - "That's one pointy stick." - "Spiczasty kij."

Willow portret.pngWillow - "Feel my wrath!" - "Poczuj mój gniew!"

Wolfgang portret.pngWolfgang - "It gave me a sliver." - "Wbiła mi drzazgę."

Wendy portret.pngWendy - "I have become the destroyers of worlds." - "Stałam się niszczycielem światów."

WX-78 portret.pngWX-78 - "BRING IT, FLESHLINGS." - "NO DALEJ, BIAŁKOWCY."

Wickerbottom portret.pngWickerbottom - "Ancient weapons technology." - "Starożytna technologia broni."

Woodie portrait.pngWoodie - "It lacks the heft of a good solid axe." - "Brakuje jej wagi solidnej siekiery."

Wes portret.pngWes – "..."

Maxwell portret.pngMaxwell - "It's a spear. Yup." - "To włócznia. Taa."

Wigfrid portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "My comrade in arms!" - "Moja towarzyszka broni!"

Webber portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "We should stick things with the pointy part." - "Powinniśmy dźgać rzeczy spiczastą końcówką."

Walani portret (DSS).pngRozbitkowie (DLC).pngWalani - "For stabbing problems." - "Na kłujące problemy."

Warly portret (DSS).png Rozbitkowie (DLC).png Warly - "For kebab-ing." - "Do kebabowania."

Woodlegs portret (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png Woodlegs -

Wskaźnik zdrowia.png Obrażenia[]

Rozwijalna tabela przedstawiająca ilość uderzeń potrzebną do pokonania większości przeciwników przy użyciu włóczni
Istota Ilość uderzeń Ilość uderzeń Wolfgang portret.png z pełnym paskiem głodu, Wigfrid portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png

Ilość uderzeń Wes portret.png, Wendy portret.png i Wolfgang portret.png z niskim paskiem głodu)

Pszczoły 3 2 4
Zabójcza pszczoła 3 2 4
Komar 3 2 4
Pająk 3 2 4
Pająk wojownik 6 4 8
Pajęcza królowa 40 25 50
Pies gończy 5 3 6
Czerwony pies gończy 3 2 4
Niebieski pies gończy 3 2 4
Wysoki ptak 12 8 16
Mechaniczny skoczek 9 6 12
Mechaniczny goniec 9 6 12
Świnia 8 5 10
Świniołak 11 7 14
Świnia strażnik 9 6 12
Merm 8 5 10
MacTusk 5 3 6
WeeTusk 3 2 4
Krampus 6 4 8
Drzewiec 42/59/73 28/40/50 56/80/100
Koalefant 15 10 20
Żaba 3 2 4
Gobbler 2 1 2
Bawół 15 10 20
Macki 15 10 20
Pełzająca zgroza 9 6 12
Dziób terroru 12 8 16
Królik 1 1 2
Motyl 1 1 2
Ptaki 1 1 2
Jeleniocyklop 59 40

80

Muchosmok (RoG) 81 54 108
Gęsiołoś (RoG) 89 59 118
Borsukoniedźwiedź (RoG) 89 59 118
Warg (RoG) 18 12 24

Wypełniacz.png Ciekawostki[]

  • Istnieje modyfikacja, która nazywa się Golden Spear Mod i dodaje ona tytułową złotą włócznię. Jest trochę lepsza od normalnej (w obrażeniach i w zużyciu). Jedyną zmianą w recepturze jest to, że zamiast krzemieni używa się złota.

Niebieski klejnot.pngGaleria[]