Don't Starve Wiki
Advertisement

Upiorek (ang. Pipspook) to mała, pasywna wersja ducha w Don't Starve: Razem. Pojedynczy upiorek może pojawić się w ciągu dnia przy nagrobku. Szansa na to wynosi 5%, i podnosi się o kolejne 5% z każdą Wendy na serwerze.

Upiorki są zupełnie niegroźne i nie mogą zostać zaatakowane. Samoczynnie znikają po jakimś czasie. Są przydatne tylko dla Wendy, która może pomagać im w odnajdywaniu zginionych zabawek i otrzymywać w nagrodę żałobniczki potrzebne do warzenia eliksirów.

Duszki te pojawiają się w czterech różnych wariantach, które różnią się tylko wyglądem.

Świnia.pngZachowanie[]

Upiorki unoszą się smętnie w okolicy swoich nagrobków, wydając z siebie ciche dźwięki. Uciekają na widok potworów, mimo że są przez nie ignorowane.

Grając Wendy, po najechaniu na upiorka kursorem pojawia się polecenie Asystuj. Po wybraniu go, upiorek rozpogodzi się i zacznie podążać za graczem. Od czasu do czasu będzie wskazywał drogę. Gdy Wendy znajdzie się niedaleko zginionej zabawki, czubek głowy upiorka zacznie pulsować energią. Efekt staje się coraz bardziej widoczny w miarę jak postać zbliża się do zabawki. Gdy gracz jest tylko kilka kroków od niej, ta ujawnia się. Jest natury spektralnej, więc nie można jej podnieść ani zbadać i tylko Wendy potrafi ją dostrzec. Upiorek zaśmieje się i zabierze zabawkę, nagradzając gracza żałobniczką.

Każdy upiorek ma do znalezienia od 3 do 5 zabawek, które generalnie znajdują się niedaleko siebie. Po znalezieniu ostatniej nagrodzi Wendy czterema żałobniczkami, po czym zniknie. Upiorka zawsze można porzucić, klikając na niego lewym przyciskiem myszy. Ponownie stanie się wtedy smutny i po chwili zniknie.

Żałobniczka (DST).pngZginione zabawki[]

Istnieje 10 wariantów zabawek, z czego każdy wygląda jak istniejąca błyskotka. Nie można z nimi wejść w interakcję, są widoczne tylko z bardzo bliska dla Wendy i posiadają migoczącą, przejrzystą teksturę.

Każdą z zabawek można przyzwać za pomocą konsoli, używając komendy DebugSpawn "lost_toy_X". W miejscu "X" należy wstawić liczbę odpowiadającą kolejności na powyższej liście.

Papirus.pngPorady[]

  • Najlepiej wykorzystywać upiorki, gdy tylko nadarzy się okazja; są one jedynym źródłem żałobniczek i tylko dzięki nim Wendy może wzmacniać umiejętności Abigail.
  • Należy uważnie obserwować upiorka, gdy ten zacznie pulsować. Wendy informuje gracza o tym, że w pobliżu jest zabawka. Pamiętaj, że efekt pulsującej energii zależy od tego, jak blisko zabawki znajduje się postać, a nie sam duch.
  • Lepiej nie pomagać upiorkom podczas pełni księżyca - wędrujące wtedy wokół nagrobków duchy mogą okazać się problemem.

Fonograf Maxwella.pngCytaty[]

Upiorek[]

Upiorki odzywają się w momencie pojawienia się.

  • "ooOOoo" - "uuUUuuu"
  • "OOoo" - "UUuu"
  • "OoOoOoO" - "UuUuUuU"

Postacie[]

Wilson portret.pngWilson - "Aww, does someone have a little boo-boo?" - "Oooj, czy ktoś zrobił sobie małe ałka?"

Willow portret.pngWillow - "What are you looking at, pipsqueak?" - "Na co się gapisz, smarkaczu?"

Wendy portret.pngWendy - "Another life cut short." - "Kolejne życie skończone przedwcześnie."

Wolfgang portret.pngWolfgang - "Aaaaah! Er, ahem, meant AAAAAAAHHHHHH!" - "Aaaaaa! Em, przepraszam, znaczy AAAAAAAAAAAAAAAAA!"

WX-78 portret.pngWX-78 - "ERROR: VISUAL PROCESSOR MUST BE MALFUNCTIONING" - "BŁĄD: W PROCESORZE WIZUALNYM MUSIAŁA NASTĄPIĆ POMYŁKA"

Wickerbottom portret.pngWickerbottom - "Your adorable appearance won't make me believe in you!" - "Twoja urocza obecność nie sprawi, że w ciebie uwierzę!"

Wes portret.png Wes – "..."

Woodie portrait.png Woodie - "Hey little buddy, you need some help?" - "Hej koleżko, potrzebujesz pomocy?"

Maxwell portret.pngMaxwell - "I'm so sorry." - "...Tak mi przykro."

Wigfrid portret (RoG).png Wigfrid - "Such a wee specter!" - "Cóż za mały fantöm!"

Webber portret (RoG).png Webber - "Hey little guy! Wanna play?" - "Hej maluchu! Chcesz się pobawić?"

Winonap.png Winona - "Y'know, you're awful cute for a grim reminder of my own mortality." - "Wiesz co, bardzo jesteś słodki jak na ponure memento mori."

Warly portret (DSS).png Warly - "Oh! You gave me a little fright!" - "Och! Wystraszyłeś mnie nieco!"

Wortoxp.png Wortox - "I prefer souls with more meat on their bones... metaphorically speaking." - "Preferuję dusze, które mają trochę więcej przy kości... w metaforycznym sensie."

Wormwood portret (DSH).png Wormwood - "Floaty is... sad?" - "Latacz... smutny?"

Wurtp.png Wurt - "Glurp! Y-you not scare me!" - "Chlup! N-nie boję się!"

Walterp.png Walter - "Maybe I should come back with someone who speaks ghost..." - "Może wrócę z kimś kto mówi po duszemu..."

Wanda.png Wanda - "The poor little thing. It's too late for me to help them." - "Biedactwo. Już za późno, bym mogła pomóc."

Wypełniacz.pngCiekawostki[]

Niebieski klejnot.pngGaleria[]

Advertisement