Don't Starve Wiki
Advertisement

Terrarium to specjalny przedmiot możliwy do znalezienia w Don't Starve: Razem. Istnieje tylko jedno terrarium na świat. Służy do przywoływania oka grozy, które jest potworem naczelnym.

Terrarium zawsze znajduje się wewnątrz dziwacznej skrzyni, na którą można losowo się natknąć w lesie. Skrzynia często "chroniona" jest przez stworzenia; może m.in. pojawić się pomiędzy kokonem pająków a stawem żab, lub wewnątrz formacji świńskich pochodni. W środku skrzyni, wraz z dodatkowymi łupami, znajduje się właśnie terrarium.

Gdy terrarium położone jest na ziemi, pojawia się opcja Dotknij. Po dotknięciu go, zacznie ono lewitować, wydając dziwny odgłos. Gdy tylko nastanie noc, z uaktywnionego terrarium wystrzeli świetlisty promień, rozjarzając dość duży teren. W czacie zawidnieje komunikat: Czujesz się obserwowany przez coś straszliwego... Po chwili wyskoczy kolejny - Oko grozy zwróciło swe spojrzenie w stronę [gracz], po czym oko grozy pojawi się na ekranie.

Jeśli potwór zostanie pokonany, terrarium stanie się puste, a co za tym idzie, bezużyteczne na czas trwania 15 dni.

Dodanie koszmarnego paliwa do terrarium "spaczy" je. Jego wygląd się zmieni, a zamiast oka grozy, będzie ono służyło do przywoływania dwóch bliźniaczych potworów: Retinasera i Spazmatyzmu. Jeśli po ich przywołaniu terrarium nie zostanie włączone kolejnej nocy (chyba, że bliźnięta zostały pokonane w jedną noc), stanie się ono puste. Nie ma to miejsca w przypadku standardowej wersji terrarium; można przywoływać oko grozy przez tyle nocy, ile gracze zapragną.

Terrarium upuszczone w wodzie tonie. Nie trzeba jednak go wyławiać, ponieważ magicznie wróci na brzeg. Nie da się wnieść go pod ziemię.

Maszyna naukiWykorzystanie[]

Inventory slot backgroundTerrariumInterface arrow rightLink=Oko grozy (DST)
Inventory slot backgroundTerrariumInventory slot background Koszmarne paliwoInterface arrow rightInventory slot backgroundTerrarium2
Inventory slot backgroundTerrarium2Interface arrow rightLink=Oko grozy (DST) #BliźniętaLink=Oko grozy (DST) #Bliźnięta

WypełniaczCiekawostki[]

  • Terrarium zostało dodane w aktualizacji stanowiącej crossover Don't Starve: Razem i Terrarii.
    • W jego wnętrzu widać małe drzewko, podobne do klasycznych drzew w Terrarii. Po spaczeniu go koszmarnym paliwem, drzewko zmienia wygląd na drzewa możliwe do napotkania w jednym ze złych biomów w Terrarii.
    • Zarówno oko grozy, jak i bliźnięta są bossami w Terrarii.
    • Uaktywnione terrarium wydaje z siebie odgłos podobny do kilku pierwszych sekund jednego z głównych tematów muzycznych Terrarii.
    • Terrarium przypomina wyglądem i działaniem pewną broń magiczną z Terrarii.
  • Trailer aktualizacji, w której dodano terrarium sugeruje, że to Wortox przedostał się do świata Terrarii, i że samo terrarium to pamiątka, którą wziął ze sobą (swego rodzaju kula śniegowa). To samo można wywnioskować z jego cytatów.
  • Wigfrid twierdzi, że czuje bijące od terrarium "ciepło Bifröstu." Bifröst to w mitologii nordyckiej rodzaj mostu pomiędzy światami.
Advertisement