Skorpion to agresywny potwór występujący w dodatku Świniogród. Na skorpiony można natknąć się w ruinach (gdzie często ukrywają się w wazach), a także pod kamiennymi płytami lub po ścięciu drzewa w lesie deszczowym. Zabite upuszczają mięso potwora i czasami też żądłochitynę lub gruczoł jadowy. Podobnie jak pająki, skorpiony mogą być schwytane z użyciem pułapki, co automatycznie je zabija.

ŚwiniaZachowanieEdytuj

Skorpiony są niezwykle agresywne - atakują praktycznie wszystko, co napotkają. Pozostawione w spokoju w ciągu trwania dnia na powierzchni zasną.

Potwory te posiadają dwa rodzaje ataku, co sprawia, że trudniej z nimi walczyć niż z np. pająkami.

  • Atak bezpośredni - zwyczajny atak skorpiona. Goni on gracza i usiłuje zadać mu obrażenia. Czasami używa swojego ogona, aby dźgnąć i zatruć postać.
  • Szarża - skorpion potrafi gwałtownie cofnąć się, aby uniknąć atakującego gracza. Jeśli po wykonaniu uniku postać znajduje się poza zwykłym zasięgiem atakującego potwora, ten błyskawicznie zaszarżuje w jej kierunku. Ten typ ataku nie zatruwa.

WłóczniaWalkaEdytuj

Metoda "uderz i odskocz" nie jest zbyt łatwa w przypadku skorpionów ze względu na ich styl walki. Dlatego też dobrą metodą jest ścigać skorpiona, gdy ten się wycofa - w ten sposób zmuszamy go do użycia ataku bezpośredniego, który można łatwo ominąć. Należy jednak wystrzegać się ataku żądłem.

Skorpion nie posiada bardzo dużo punktów zdrowia - do walki z nim wystarczy broń tak prosta jak włócznia. Nie zaleca się używać żadnej zbroi, która spowalnia gracza. 

Jeśli chcemy polować na skorpiony, dobrze mieć w zanadrzu antidotum.

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Wilson portretWilson - "That better not be poisonous." - "Mam nadzieję, że nie jest jadowity."

Willow portretWillow - "Ugh, gross!" - "Uch, obrzydliwe!" 

Wendy portretWendy - "One sting and it could be over." - "Jedno ukłucie i to może być koniec."

Wolfgang portretWolfgang - "Stay away from Wolfgang!" - "Z daleka od Wolfganga!" 

WX-78 portretWX-78 - "STINGY INSECT UNIT" - "ŻĄDLĄCA JEDNOSTKA INSEKTOIDALNA"

Wickerbottom portretWickerbottom - "Scorpiones. But I'm not sure of which subspecies." - "Scorpiones. Ale nie jestem pewna którego podgatunku."

Wes portret Wes – "..."

Woodie portrait Woodie - "Keep out of my boots." - "Nie zbliżaj się do moich butów."

Maxwell portretMaxwell - "You'll not be stinging me." - "Nie użądlisz mnie."

Wagstaff portret Wagstaff - "A wonderful example of a predatory arachnid! And poisonous to boot!" - "Wspaniały przykład drapieżnego pajęczaka! I w dodatku jadowity!"

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "Thine pöinty tail is nö match för me!" - "Twój szpiczasty ögön nie ima się mnie!"

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "Hello, fellow arachnid." - "Witaj, kolego pajęczaku."

Walani portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Walani - "Please stop existing so close to me." - "Proszę, przestań istnieć tak blisko mnie."

Warly portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Warly - "Fried scorpion? Too dangerous." - "Smażony skorpion? Zbyt niebezpieczne."

Woodlegs portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Woodlegs - "'Tis a terrible foe t'be sure." - "To straszliwy wróg, ma się rozumieć."

Wilba portretŚwiniogród (DLC) Wilba - "THEREBY HANGS A TAIL" - "NIEOPODAL ZWISA OGON"

Wormwood portret (DSH)Świniogród (DLC) Wormwood - "Stabby bzzter" - "Dźgający bzzykacz"

Wheeler Portret (DSH)Świniogród (DLC) Wheeler - "Keep your stinger to yourself, mister!" - "Żądło przy sobie, proszę pana!"

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.