Siekiera (ang. Axe) – narzędzie, które nadaje się do ścinania drzew, grzybowych drzew, kolczastych drzew i bananowców jaskiniowych oraz którego można użyć jako słabą, raczej awaryjną broń. Tworzy się ją z 1 patyka i 1 krzemienia, bez potrzeby tworzenia prototypu przy jakiejkolwiek maszynie. Jest ona pierwszym narzędziem, jakie gracz powinien stworzyć.

Maszyna Nauki.png Wytwarzanie[]

Miejsce w ekwipunku tło.png Patyki.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Krzemień.pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngSiekiera.png

Ognisko teleportacji.pngWykorzystanie[]

Miejsce w ekwipunku tło.png Siekiera.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Obsydian (DSS).png

×2

Miejsce w ekwipunku tło.pngSerce smogona (DSS).pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngObsydianowa siekiera (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png

Deski.pngZastosowanie[]

Aby ściąć drzewo, należy kliknąć ikoną siekiery na drzewo lub aktywować akcję, gdy jest używana przez gracza. Gdy postać zacznie ścinać drzewo, należy przytrzymać lewy przycisk myszy lub spację aż do czasu, gdy drzewo zostanie ścięte. Siekiera może być również użyta jako broń, zadając 27.2 obrażeń. Można nią wykonać 100 akcji, co oznacza, iż każde cięcie wykonane na drzewie lub atak obniża 1% jej wytrzymałości.   

Drzewo Liczba uderzeń Drop
Świerk.png 5/10/15 Szyszka.pngx0/1/2 Kłody drewna.pngx1/2/3
Guzowate drzewo.png 5/10/15 Kłody drewna.pngx1/2/3
Kolczaste drzewo.png 15 Patyki.pngx1 Kłody drewna.png (20%)
Niebieskie grzybowe drzewo.png 15 Grzyby.pngx1 (Zależy od drzewa)Kłody drewna.png
Bananowiec jaskiniowy.png 15 Jaskiniowy banan.pngx1 Kłody drewna.pngPatyki.pngx2
Całkowicie normalne drzewo.png 15 Żywa kłoda.png x2-3
Drzewo liściaste (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png 5/10/15 Kłody drewna.pngx1/2/3Orzech brzozowy (RoG).pngx0/1/2

Dyskusja.svgCytaty postaci[]

Wilson portret.pngWilson - "It's my trusty axe." - "To moja wierna siekiera."

Willow portret.pngWillow - "It's very sharp." - "Jest bardzo ostra."

Wolfgang portret.pngWolfgang - "Chop!" - "Rąbać!"

Wendy portret.pngWendy - "An instrument for industry and murder." - "Narzędzie przemysłu oraz morderstwa."

WX-78 portret.pngWX-78 - "A TOOL FOR CHOPPING DOWN LIVING MATTER" - "NARZĘDZIE DO ŚCINANIA ŻYWEJ MATERII"

Wickerbottom portret.pngWickerbottom - "A dual inclined plane attached to a lever." - "Podwójna zaostrzona równia pochyła przymocowana do dźwigni."

Woodie portrait.pngWoodie - "It's not as nice as Lucy." - "Nie jest tak ładna jak Lucy."

Wes portret.pngWes – "..."

Maxwell portret.pngMaxwell - "Sometimes the direct approach is best." - "Czasami bezpośrednie podejście jest najlepsze."

Wigfrid portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "Tö chöp and deströy!" - "Dö rąbania i niszczenia!"

Webber portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "Chop and chop" - "Ścinać i ścinać."

Walani portret (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png Walani -

Warly portret (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png Warly -

Woodlegs portret (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png Woodlegs -

Wypełniacz.pngCiekawostki[]

  • Istnieje złoty wariant siekiery, który posiada 4 razy wyższą wytrzymałość;
  • Należy szybko naciskać klawisz LPM, by ściąć drzewo szybciej, niż za jego przytrzymaniem;
  • Siekiera wystarczy na uzyskanie dokładnie 20 kłód ze zwyczajnych lub guzowatych drzew, niezależnie od wielkości tych drzew czy kolejności ich ścinania;
  • Woodie rozpoczyna grę ze specjalną siekierą "Lucy". Ścina ona drzewa 2x szybciej oraz się nie niszczy, zadaje ona jednak mniejsze obrażenia;
  • Grając Wigfrid lub Wolfgangiem możesz pokonać Gęsiołosia za pomocą jednej siekiery;
  • W modyfikacji Up&Away istnieje magiczna wersja siekiery, Siekiera Sztormów. Można jej użyć do szybkiego ścinania drzew, ale bardziej przydaje się do walki - gdy uderzymy przeciwnika tą bronią, uderza w niego dodatkowo błyskawica. Siekiera Sztormów może służyć do ładowania kóz woltowych;
  • Siekiera posiada dwie komendy DebugSpawn. Możemy ją również przywołać ID "pick/axe"

Niebieski klejnot.pngGaleria[]