Don't Starve Wiki
Advertisement

Rój owadów (ang. Gnat Swarm) to agresywne stworzenie występujące w Don't Starve: Świniogród. Roje pojawiają się z kopców na malowanym biomie.

Świnia.pngZachowanie[]

Roje owadów powoli krążą w okolicy swoich kopców, poszukując żywicieli. Muszki, które spostrzegą ofiarę, zaczynają powoli lecieć w jej kierunku. Jeśli ta nie wycofa się wystarczająco szybko, rój przyspieszy i obierze ją sobie jako żywiciela.

Roje podążają uparcie za swoimi żywicielami przez czas trwania jednej doby. Żywiciel jest gryziony periodycznie, co odbiera 1 punkt zdrowia. Bycie atakowanym przez rój owadów skutkuje ciągłą utratą 12.5SanityMeter.png/min. Owady te mogą "przyczepić się" do dowolnego stworzenia, za wyjątkiem ptaków oraz innych owadów. Podczas trwania zmierzchu i nocy roje wykazują zainteresowanie światłem i polecą do każdego jego źródła (za wyjątkiem ognia w dowolnej formie), nawet jeśli oznacza to porzucenie obecnego żywiciela.

Rój może zostać zaatakowany, jednak poskutkuje to tylko rozgonieniem go na ułamek sekundy, nie uszkadzając ani samych owadów, ani użytej broni. Aby go zabić, należy użyć środka owadobójczego lub lodowego berła. Owady nie mogą zostać uśpione.

Każdy poszczególny rój owadów ma swój własny kopiec. Jeśli kopiec zostanie zniszczony, zamieszkujące go muszki zaczną budować nowy, co zapewnia odnawialne źródło kamieni i rudy żelaza.

Papirus.pngPorady[]

  • Najprostszym sposobem na pozbycie się uparcie atakujących muszek jest zaczekanie do zmierzchu. Istnieje wtedy duża szansa, że ich uwagę przejmie jakiś jasny obiekt.
  • Środek owadobójczy nie jest łatwym rozwiązaniem na początku gry - aby go stworzyć, konieczne jest zabicie muchołówki zębiastej.
  • Wystarczy jeden pocisk z lodowego berła aby zamrozić rój owadów. Uderzenie zamrożonego roju pozwala na normalne zadanie mu obrażeń (a że posiada jeden punkt zdrowia, wystarczy jeden cios czymkolwiek).
  • Jeśli w pobliżu znajduje się toksyczna dżungla, wystarczy wejść do niej na moment, aby zabić owady.
  • Maxwell nie musi martwić się owadami. Jego pasywna regeneracja poczytalności kontruje spadek powodowany atakiem.
  • Abigail łatwo odwraca uwagę owadów, jako że świeci i jest nastawiona wobec nich wrogo.
  • Jeśli wszystko inne zawiedzie, owady odczepią się od postaci gdy tylko nastanie nowy dzień. Pozwala to na ucieczkę.
  • Trafiony błyskawicą WX-78 świeci wyjątkowo jasno, dlatego owady mogą trzymać się go przez długi czas.

Dyskusja.svgCytaty postaci[]

Wilson portret.pngWilson - "Better gnat go near these guys." - "Lepiej się do nich nie zbliżać." (nieprzetłumaczalna gra słów)

Willow portret.pngWillow - "Agh! They're too small to burn!" - "Ach! Są za małe by je spalić!"

Wendy portret.pngWendy - "Like life, they wear you down little by little." - "Wykańczają cię powoli, tak jak życie."

Wolfgang portret.pngWolfgang - "Is too small for smashing!" - "Za małe by spuścić łomot!"

WX-78 portret.pngWX-78 - "FLYING NANOBOTS" - "POWIETRZNE NANOBOTY"

Wickerbottom portrait.pngWickerbottom - "A swarm of Culicidae Drosophila." - "Rój Drosophila culicidae."

Wes portrait.png Wes – "..."

Woodie portrait.png Woodie - "Lotta those guys in the lumber camps." - "Pełno ich na obozach od wycinki."

Waxwell.pngMaxwell - "Horde horrible." - "Okropna horda."

Wagstaff portret.png Wagstaff - "Their capacity for aggravating behavior is truly astounding!" - "Ich zdolność do denerwowania jest naprawdę zadziwiająca!"

Wigfrid1.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "Infest nöt me, bugs!" - "Zöstawcież mnie, insekty!"

Webber.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "Don't bite us, little guys." - "Nie gryźcie nas, maluchy."

Walani.pngRozbitkowie (DLC).png Walani - "Ick! Stay away!" - "Aj! Sio!"

Warly.pngRozbitkowie (DLC).png Warly - "The bugs are really bad around here." - "Owady są tu naprawdę dokuczliwe."

Woodlegs.pngRozbitkowie (DLC).png Woodlegs - "Flyin' minnows." - "Latające płotki."

Wilba portret.pngŚwiniogród (DLC).png Wilba - "MUCH ADO ABOUT GNAT-ING" - "MUSZE CEREGIELE"

Wormwood portret (DSH).pngŚwiniogród (DLC).png Wormwood - "Stay away, Bzzters!" - "Z daleka, Bzzykacze!"

Wheeler Portret (DSH).pngŚwiniogród (DLC).png Wheeler - "Normally I like being around flyers, but I'll make an exception." - "Zazwyczaj lubię wszystko co lata, ale zrobię tu wyjątek."

Wypełniacz.pngCiekawostki[]

  • Owady nie mogą zostać schwytane za pomocą siatki.
  • Jeśli gracz umrze i odrodzi się w dowolny sposób, atakujący go rój będzie dalej przy nim. To samo tyczy się podróży między światami.
  • Użycie berła teleportacji z w pełni załadowanym ogniskiem na roju owadów który aktualnie posiada żywiciela skutkuje zabiciem go.
  • Atakowanie roju owadów to znakomity sposób na rozgrzanie obsydianowych narzędzi.

Advertisement