Don`t Starve Wiki
Advertisement

Pupile (ang. Critters) – nowe pasywne stworzenia oraz zakładka w grze Don't Starve: Razem, wprowadzone w darmowym DLC Nowe Rządy. Można je zaadoptować stojąc przy kamiennym legowisku w unikalnej zakładce do tego przeznaczonej. Każdy pupil jest "tworzony" z dwóch przedmiotów - łupu ze stworzenia na którym bazowany jest dany pupil, a także jednej potrawy z garnka (dla przykładu Glomglom "tworzony" jest z mazi glommera oraz cukierków).

Świnia.png Zachowanie[]

Pupile nie mogą być atakowane przez postacie, ani żadne inne stworzenia w grze (a także nie otrzymują obrażeń przy atakach obszarowych, jakie wyprowadza na przykład Jeleniocyklop). Jeśli w pobliżu nie ma żadnych niebezpieczeństw, pupile podążają za graczem który je stworzył. Będą wykonywać różne sztuczki, czyli ganiać za swoim ogonem, zionąć ogniem, a nawet jeżeli walczymy będzie "straszył" przeciwnika, jeżeli będziemy go pieścić to wykona odpowiednie ruchy pokazując, że się cieszy. Jeżeli nie dostaje pożywienia przez określony czas to będzie prosić nas o jedzenie, wydając przy tym dźwięki.

Atrybut WX-78.png Cechy specjalne[]

Pupile mogą nabyć cechy determinujące ich zachowanie. Gdy gracz wykonuje określone czynności ma szansę wpłynąć na aktualny bądź przyszły stan pupila. Po wykonaniu odpowiedniej ilości wymaganych czynności podopieczny zwierzak dostanie poprzedzający przymiotnik. Cecha pupila nie jest stała czyli ma szansę zaniknąć bądź ewentualnie może zostać zamieniona na inną cechę. Pierwszy przymiotnik stanu pupil może nabyć po upłynięciu 10 dni. Cechy podopiecznych będą wywoływać specjalne animacje póz.

  • Waleczny (ang. Scrappy) - cecha pojawi się wtedy gdy gracz wykona wystarczająco dużo akcji związanych z walką i pokonywaniem przeciwników. Działa to tylko z agresywnie nastawionymi stworzeniami. Zabijanie królików, motyli bądź ptaków nie będzie wpływać na tą cechę.
  • Asystujący (ang. Crafty)- cecha pojawi się wtedy gdy gracz wykona wystarczająco dużo akcji związanych z wytwarzaniem przedmiotów oprócz murów.
  • Figlarny (ang. Playful bądź Peppy) - cecha pojawi się wtedy gdy gracz wykona wystarczająco dużo akcji związanych z pupilem.
  • Najedzony (ang. Well-fed bądź Plump) - cecha pojawi się wtedy gdy gracz będzie odpowiednio często karmił swojego pupila. Na tę cechę wpływ ma również świeżość pożywienia oraz rodzaj m.in. ulubiona potrawa, potrawy z garnka lub inne możliwe do spożycia jedzenie. Cecha ta sprawia, iż pupile rzadziej stają się głodne.

Mięsa.png Dieta i ulubione potrawy[]

Aktualnie każdy znany nam pupil posiada tą samą dietę czyli standardową. Potrafi zjeść każde dostępne w grze jedzenie oraz specjalnie przygotowane posiłki. Zwierzątka nie mogą umrzeć z głodu, lecz niekarmienie ich sprawia, że tracą swe cechy specjalne. Każdy z pupili ma swoją ulubioną potrawę.

Pupil

Ewelet.png Glomglom.png Broodling.png Kittycoon.png Vargling.png

Giblet (DST).png

Mothling.png

Ulubiona
potrawa
Guacamole (RoG).png Cukierki.png Ostre Chili (RoG).png Paluszki rybne.png Potworna lazania.png Mieszanka podróżna (RoG).png Sałatka z kwiatów (RoG).png

Elegant Rooslet.png Skórki pupilów[]

Pupil

Ewelet.png Glomglom.png Broodling.png Kittycoon.png Vargling.png Giblet (DST).png
Zimowe skórki Elegant Snowflake Ewelet.png Elegant Snowy Glomglom.png Elegant Polar Broodling.png Elegant Snowkit.png Elegant Arctic Vargling.png Elegant Penglet.png
2017.png
Skórki noworoczne Elegant Bearded Dragon.png Elegant Wyvernling.png
Skórki Halloweenowe Elegant Vampire Batling.png
2017.png
Black KittyKit.png
Skórki roku Gobblera Elegant Rooslet.png
Skórki roku Warga Elegant Purebred Vargling.png
Elegant Pedigree Vargling.png

Wypełniacz.png Ciekawostki[]

  • Kittykit wcześniej nazywał się Kittycoon;
  • po nakarmieniu pupila świetlistą jagodą, ten przez pewien czas będzie emitował światło;
  • wraz ze specjalnym wydarzeniem Rok Gobblera został dodany nowy pupil - Giblet;
  • Mothling dodany w Powrocie Ich ma specjalną umiejętność - jeżeli regularnie go karmimy, będzie wydzielał niedużą ilość światła. Czyni go to awaryjnym źródłem światła w momencie, gdy nie posiadamy trawy lub skończy nam się paliwo w jaskiniach.