Don't Starve Wiki
Advertisement

Pułapki (ang. Booby Traps) są jednym z głównych niebezpieczeństw możliwych do napotkania w świńskich ruinach w Don't Starve: Świniogród. Mają na celu utrudnić graczowi zdobywanie skarbów. Są trudne do spostrzeżenia w ciemnościach, jakie panują w ruinach. Dlatego też ważne jest bycie spostrzegawczym podczas eksploracji.

Płyta naciskowaPłyty naciskowe[]

Płyty naciskowe (ang. Pressure Plates) są bardzo często spotykanymi w świńskich ruinach mechanizmami. Łatwo wtapiają się we wzorzyste posadzki. Nienadepnięcie na ani jedną płytę wymaga ogromnej uwagi.

Najprostsza pułapka z udziałem płyty naciskowej to zamykające się drzwi - wiele pomieszczeń w ruinach zawiera dużą ilość płyt, rozrzuconych chaotycznie bądź ułożonych w szeregi. Nadepnięcie na jedną z nich skutkuje zatrzaśnięciem się wszystkich wyjść z danego pomieszczenia. Aby wydostać się z pułapki, należy obciążyć dowolną płytę jakimkolwiek przedmiotem (użycie stosu np. patyków na płycie naciskowej skutkuje położeniem jednego patyka, a nie całego stosu). Naciśnięcie kolejnej płyty zmusi gracza do obciążenia następnej, itd.

Płyty można unieszkodliwiać za pomocą narzędzi do rozbrajania, stają się wtedy niemożliwe do wciśnięcia. Jest to przydatne w przypadku płyt usytuowanych w newralgicznych miejscach, np. przy przejściach.

Czasami płyty pojawiają się już obciążone jakimś przedmiotem. Wtedy zabranie tego przedmiotu uaktywni pułapkę.

Płyty naciskowe często również aktywują opisane niżej pułapki na strzałki oraz kolce.

Dwie płyty naciskowe o unikatowym wyglądzie służą do manipulowania kalendarzem aporkalipsy.

Pułapka kolceKolce[]

Pułapka paskudnych kolcy (ang. Nasty Spear Trap) działa wysuwając z dziur w podłodze oszczepy które zadają obrażenia i blokują drogę. Ta pułapka nie może zostać rozbrojona. Kolce można zniszczyć atakując je bronią, spalić, albo obciąć nożycami. Opłaca się używać drugiej opcji, gdyż ogień rozprzestrzeni się na wszystkie pobliskie kolce. Mięsna maczuga jest dobra do niszczenia kolcy, gdyż zadaje wysokie obrażenia i nie niszczy się od poszczególnych użyć.

Po ich zniszczeniu nie wypada żaden łup.

Kolce często są wysuwane po nadepnięciu na płytę naciskową. Zdarza się też, że otaczają pojedynczy artefakt stojący na płycie i wysuwają się, gdy gracz go podniesie. W niektórych pokojach kolce wysuwają się cyklicznie i samoczynnie w całym pomieszczeniu, zmuszając gracza do ciągłego poruszania się.

DmuchawkaStrzałki[]

Wystrzałowe rzeźbienie (ang. Striking Carving) i wystrzałowy posąg (ang. Striking Statue) to rodzaje pułapek, które wystrzeliwują strzałki z dmuchawki po aktywacji.

Rzeźbienia są dosyć płaskie i znajdują się na ścianach, przez co łatwo można je przeoczyć. Aktywują się (wszystkie na raz), gdy gracz nadepnie na płytę naciskową albo zabierze artefakt. Potraktowanie ich narzędziami do rozbrajania sprawia, że upuszczają dmuchawki i stają się nieszkodliwe.

Posągi natomiast są łatwiejsze do zauważenia. Aktywują się tak samo jak rzeźbienia, i można je rozbroić w taki sam sposób. Są jednak groźniejsze, gdyż po uruchomieniu już zostają włączone i na dodatek obracają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ostrzeliwując całe pomieszczenie. Można je zniszczyć za pomocą młota. Próba zniszczenia nieaktywnego posągu uruchomi mechanizm pułapki.

GrobowiecGrobowce[]

W niektórych pomieszczeniach za podejrzanymi pęknięciami znaleźć można cztery piedestały, każdy ze skarbem. Zabranie skarbu (podpowiedź pod kursorem głosi: Ukradnij) niesie ze sobą wysokie ryzyko przebudzenia starożytnego ducha.

WypełniaczCiekawostki[]

  • Striking Carving to żart językowy. Striking oznacza zarówno "piękny", jak i uderzający, rażący (rażący np. strzałkami).
  • Halucynacje przenikają przez wysunięte kolce, ale duchy już nie.

Advertisement