FANDOM

Przeciwnicy naczelni lub Bossowie (ang. Boss Monsters)– wielkie, silne potwory pojawiające się w Don't Starve. Są o wiele trudniejsze do pokonania niż podstawowe potwory i stanowią śmiertelne zagrożenie dla niedoświadczonych graczy. Dwa lub trzy ciosy jednego z tych potworów zabijają większość postaci bez zbroi. Przeciwnicy naczelni dzieleni są na dwie podkategorie.

DrzewiecPrzeciwnicy naczelniEdytuj

Zwyczajne potwory naczelne pojawiają się zazwyczaj losowo; inne gracz musi odnaleźć. W podstawowej wersji gry znajdują się trzy rodzaje przeciwników naczelnych, w dodatkach Rozbitkowie i Świniogród również po trzy, a w Don't Starve: Razem - aż dziesięć nowych (nie wlicząjąc wariacji, ale wliczając muchosmoka, który w Razem traci status giganta).

JeleniocyklopGiganciEdytuj

Giganci (ang. Giants) to przeciwnicy naczelni związani z porami roku. Gigant pojawia się w losowym momencie przypisanej sobie pory roku, aby zaatakować gracza i siać spustoszenie. Giganci są bardzo niebezpieczni, jeżeli gracz nie jest przygotowany na ich przybycie. W podstawowej wersji gry występuje tylko jeden gigant - jeleniocyklop, który pojawia się w trakcie trwania zimy. W Panowaniu Gigantów dochodzą do niego borsukoniedźwiedź (jesień), gęsiołoś (wiosna) oraz muchosmok (lato). Borsukoniedźwiedź, jeleniocyklop i gęsiołoś funkcjonują również jako giganci w Don't Starve: Razem. W dwóch pozostałych dodatkach istnieje po jednym gigancie: fokornado w trakcie pory huraganowej w Rozbitkach i antyczny herald w trakcie Aporkalipsy w Świniogrodzie.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj