Przypływ w grze (DSS).png

Powódź (ang. Flooding) – mechanika gry wprowadzona w dodatku Rozbitkowie. Mikroklimaty są zalewane przez wodę podczas pory monsunów. Najczęściej woda pojawia się w formie kałuż i przypływów. Powódź może zalać obiekty zbudowane przez gracza, z tych zaczną wydobywać się iskry i przestaną działać.

Pełnia px.png Przypływy[edytuj | edytuj kod]

Woda zalewa wtedy plażę. W ciągu dnia są najmniejsze, ale w nocy przybierają na sile. Ma na nie wpływ cykl księżyca, ponieważ podczas pełni są najsilniejsze, a podczas nowiu w ogóle nie występują. Przypływy przynoszą na plaże muszelki. Gdy gracz chodzi po zalanych terenach, otrzymuje punkty przemoczenia.

Parasol.png Kałuże[edytuj | edytuj kod]

Kałuże początkowo są małe, ale im więcej czasu mija, tym większe się robią. Pod koniec pory monsunów mogą pokrywać większość wysp. Sztucznie stworzone i położone przez gracza podłoże sprawi, że nie pojawią się na nim kałuże, ale będą mogły się po nim rozprzestrzeniać. Z kałuż pojawiają się jadowite komary. Zalane tereny spowalniają gracza i powodują, że postać szybko przemaka. Kałuże całkowicie znikają do 3 dnia pory suchej.
Każda kałuża ma swoje "oko", wokół którego rozprzestrzenia się woda podczas każdego deszczu. Kałuża rozszerza się z "oka" kałuży , przyjmując kształt diamentu lub prostokąta. Gracz może znaleźć centralną część kałuży, stojąc na rogu kałuży i znajdując przekątną. Następnie należy zidentyfikować środek przekątnej, w tym miejscu znajduje się "oko". Jeżeli gracz położy w środku kałuży worek piasku, sprawi, że cała kałuża przestanie się rozszerzać.

Worek piasku (DSS).png Worki piasku[edytuj | edytuj kod]

Worki piasku stanowią jedyny sposób na zatrzymanie postępu przypływów i kałuż. Jednak jeżeli powódź nie jest cała otoczona workami, woda znajdzie drogę wokół worków i może zalać to co barykada miała chronić. Otoczenia workami kałuży sprawi, że ta przestanie się rozszerzać, jednak jest bardziej efektywna metoda radzenia sobie z powodzią. Położenie worka piasku w "oku" kałuży sprawi, że cała kałuża przestanie się rozprzestrzeniać do końca pory monsunów. Ściany nie blokują rozprzestrzeniania się kałuż.

Przemoczenie (RoG).png Struktury, które będąc zalanymi nie działają[edytuj | edytuj kod]

  • Maszyna nauki.png Silnik alchemiczny.png Piratokapeluszator (DSS).png Manipulator cienia.png
  • Strażak (RoG).png
  • Kostkarka 3000 (DSS).png
  • Gejzer lawy (DSS).png
  • Jednoręki bandyta (DSS).png
  • Lodówka struktura.png (ale dalej może być wykorzystywana jako pojemnik)
  • Garnek.png (oraz Przenośny garnek (DSS).png który także nie może zostać podniesiony)
  • Nie można zbudować Ognisko.png Endotermiczne ognisko (RoG).png na zalanym terenie, oraz powódź zgasi te ogniska, gdy na nie wpłynie
  • Obudowane ognisko.png Endotermiczne obudowane ognisko (RoG).png Obsydianowe ognisko (DSS).png (jednak Kominek (DSS).png będzie działać)

Niebieski klejnot.pngGaleria[edytuj | edytuj kod]