Krababcia (ang. Crabby Hermit) to unikatowe, pasywne stworzenie w Don't Starve Razem: Powrót Ich.

Można ją spotkać tylko na krabiej wyspie, gdzie mieszka w swojej krabiej pustelni. Jest niegrywalną postacią, która funkcjonuje jako NPC. Gracze mogą stopniowo zaprzyjaźniać się z nią poprzez wykonywanie dla niej różnych zadań. Odwdzięcza się, wręczając postaciom nagrody i dając dostęp do zakładki Wymiana za butelki.

Posiada swój własny głos oraz wiele linijek dialogu, których używa aktywnie wchodząc w interakcje z postaciami. Ma na imię Perła (ang. Pearl), co zdradza graczowi, gdy uzna go za przyjaciela. Jej przeszłość jest owiana tajemnicą, oprócz tego że grał w niej rolę krabi król.

Zadania[]

Poza poziomem 1 przebywanie w pobliżu Krababci zapewnia dostęp do zakładki wymiany butelek. Więcej przepisów odblokowuje się na poziomie przyjaźni 3, 6, 8 i 9.

Kiedy zadanie jest wykonywane po raz pierwszy, przyjaźń z Krababcią wzrasta o jeden poziom. Każde zadanie można powtórzyć kilka razy, aby otrzymać dodatkowy Pakiet Podziękowań, ale nie zapewnią one dodatkowej przyjaźni.

Kiedy przyjaźń osiąga poziomy 2, 4, 5 i 7, daje graczowi Paczkę Podziękowań. Daje również Paczkę Podziękowań, gdy zadanie jest wykonywane po raz drugi i za każde kolejne.

Po ukończeniu 10 zadań, w tym wszystkich trzech ulepszeń Domu Pustelnika, da graczowi Perłę Perły.

Zadania, które gracze mogą wykonać dla Krababci, to:

  1. Każde ulepszenie domu Krababci daje oddzielny punkt przyjaźni, więc ulepszenie całego budynku da nam 3 punkty przyjaźni.
  2. Posadzenie 10 kwiatów na wyspie Krababci. Zadanie może być wykonane tylko raz.
  3. Wysuszenie 6 sztuk jedzenia jednocześnie, zadanie można powtarzać po tym gdy Krababci zje wszystkie susze.
  4. Nawiezienie 8 krzaków jagód na wyspie Krababci, krzaki soczystych jagód również się zaliczają. Można to zadanie wykonać tylko raz.
  5. Pozbycie się wszystkich podwodnych złomów wokół Jej wyspy.
  6. Zabicie mięsnej bulwy na jej wyspie. Nie można jej posadzić samemu, pojawia się na wyspie na początku wiosny jeśli zadanie nie zostało wykonane.
  7. Podarowanie Krababci Parasola, ślicznego parasola bądź oczną parasolkę podczas deszczu.
  8. Podarowanie Krababci ubrania na ciało z izolacją podczas spadającego śniegu.
  9. Podarowanie Krababci kwiatowej sałatki. Możliwe jest powtórzenie akcji co 10 dni.
  10. Podarowanie Krababci ciężkiej ryby z każdego sezonu. Daje nam również przepis na 4 różne przynęty. Każda ryba daje jeden punkt przyjaźni.
  11. Podarowanie Krababci 5 ciężkich ryb oceanicznych z wyłączeniem sezonowych.

Oceaniczne ryby są ciężkie kiedy ważą minimum 70% maksymalnej wagi. Dodają również kwestię postaci podczas ich ważenia, można najzwyklej próbować dać krababci każdą rybę, jednak jeśli jest zbyt mała ta odrzuci naszą ofertę. Po podarowaniu Krababci letniej ryby otrzymamy przynętę na ciężkie okazy, która działa jedynie na ryby mające 80% maksymalnej wagi co może nam oszczędzić czasu na ważeniu ryb. Blaszane pudełko na ryby odnawia świeżość ryb co bywa pomocne.