Don't Starve Wiki
Advertisement

Pływający skoczek (ang. Floaty Boaty Knight) to agresywny mechaniczny potwór możliwy do napotkania w DLC Rozbitkowie. Jest morską wersją mechanicznego skoczka i obecnie jedynym stworzeniem w Rozbitkach, które po zabiciu upuszcza przekładnie. Trzy morskie skoczki chronią drewnianej rzeczy na rafie koralowej.

Poza tym, mogą się pojawiać w miejscach na morzu, gdzie gracz zabił przedtem jakieś stworzenie.

Świnia.pngZachowanie[]

Pływające skoczki pływają w miejscu. Gdy znajdą się w zasięgu wzroku gracza, zaczynają wystrzeliwać salwy ze swoich armat. Pociski lecą wolno i można przewidzieć gdzie spadną, obserwując ich cienie.

Skoczki nie walczą w zwarciu i będą uciekać przed graczem, który zbliży się zanadto. Nie poruszają się jednak zbyt szybko i dość łatwo jest je dogonić na szybkiej łodzi.

Skoczki patrolują morze i zawsze przypływają w miejsce, w którym gracz ostatnio zabił morskie stworzenie. "Poszukiwania" trwają od 15 do 20 dni, gdy ten czas upłynie, pojawiają się w upatrzonym miejscu i przebywają tam, dopóki nie zostaną zniszczone. Gdy skoczki pojawią się, rozpoczyna się nowe "poszukiwanie".

Włócznia.pngWalka[]

Pływające skoczki są łatwym źródłem przekładni, o ile potrafimy z nimi walczyć.

Wypełniacz.png Ciekawostki[]

  • Zabicie morskiego skoczka również liczy się jako zabicie stworzenia na morzu, co poskutkuje przybyciem kolejnych skoczków. Czyni to przekładnie łatwo odnawialnymi.

Niebieski klejnot.png Galeria[]

Advertisement