FANDOM

Owady (ang. Insects, Bugs) – w grze występuje kilka rodzajów stworzeń, które możemy zakwalifikować do różnych podgrup. Jedną z nich są owady, które mogą pozostawać w stosunku do gracza pasywne (motyl i świetliki), neutralne (pszczoła) lub agresywne (zabójcza pszczoła, komar). Każdy z nich może zostać pochwycony i umieszczony w ekwipunku za pomocą siatki na owady.

Mob
Nazwa
Typ
Życie
OBR
CA
AS
(/min)
PZ
PB
Łup
Pszczoły Pszczoła N 1001025 Miód16.7% Żądło83.3%
Zabójcza pszczoła Zabójcza pszczoła A 1001025 Miód16.7% Żądło83.3%
Komar Komar A 10032812 Pęcherz50%
Komar jadowity (DSS) Komar jadowity A 10032812 Żółty pęcherz (DSS)50% Gruczoł jadowy (DSS)25%
Motyl Motyl P 15 Skrzydła motyla98% Masło2%
Motyl (DSS) Motyl tropikalny P 15 Skrzydła motyla (DSS)98% Masło2%
Świetliki Świetliki P 0 0 Świetliki100%

Obr = Obrażenia, CA = Częstotliwość ataków, AS/M = Aura szaleństwa/minutę, PZ = Prędkość zwyczajna, PB = Prędkość biegu.

DeskiZastosowanieEdytuj

  • Pszczoła może zostać wykorzystana do stworzenia ula, gdzie gracz regularnie może pozyskiwać miód, bez konieczności zabijania owadów lub niszczenia struktury takiej jak gniazdo pszczół. Dodatkowo ten owad może zostać użyty do wykonania pszczelej miny, którą wykorzystuje się w obronie bazy przed potworami naczelnymi.
  • Motyl pochwycony w siatkę może zostać zasadzony w ziemi, tworząc nowy kwiat. Zasadzenie dużej ilości motyli wokół ula sprawia, że produkcja miodu przez pszczoły staje się szybsza, a z kwiatów pojawiają się nowe motyle, które można zabić, aby pozyskać skrzydła motyla lub masło.
  • Zarówno zabójcze pszczoły, jak i komary, nie posiadają obecnie zastosowania w wytwarzaniu przedmiotów. Stanowią niebezpieczeństwo dla gracza, a po wypuszczeniu z ekwipunku stają się na nowo agresywne.
  • Świetliki służą do zasilania i budowy kasków górnika, bardzo użytecznych nocą i w podziemiach. Wolne są źródłem światła - jeżeli zostaniemy pozbawieni surowców do wytworzenia źródła światła, a znajdziemy w pobliżu świetliki możemy tym sposobem przetrwać do rana.