FANDOM

Pory roku to mechanika w grze Don't Starve, kiedy środowisko się zmienia. Mimo, że pory roku mają zakodowaną określoną długość, często się zdarza, że trwają o dzień lub dwa dłużej. Błąd ten rzadko występuje w Don't Starve: Razem.

Bez ustawiania pór roku, Lato trwa 20 dni, a Zima 15.

Latem rośliny rosną bez problemu, dni są dłuższe i jedzenie jest łatwiej znaleźć.

Zimą natomiast rośliny nie rosną, wiele stworzeń jest nieaktywnych, noce są dłuższe i trzeba uważać, aby nie zamarznąć.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC Panowanie Gigantów dochodzą dwie nowe pory roku - Jesień i Wiosna. Zima pozostaje w większości taka sama, oprócz Jeleniocyklopa, który jest trochę silniejszy. Jesień zastępuje lato z podstawowej wersji gry, czyniąc je najłatwiejszą porą roku aby rozpocząć grę. Lato teraz stało się zupełnie inne - gracz może się przegrzać. Wiosną cały czas pada deszcz, przez co gracz będzie Przemoczony i ciągle będzie tracił Poczytalność. W tej porze roku Bawoły godują, pszczoły zamieniają się w agresywne oraz królicze nory się zapadają.

Ustawienia długości pór roku
Bardzo krótkie Krótkie Zwykłe Długie Bardzo długie

Wiosna

5 12 20 31 50
Lato 5 10 15 22 40
Jesień 5 12 20 30 50
Zima 5 10 15 22 40

Każda pora roku ma teraz swojego Giganta, którego drop pomaga w następnej porze roku (oprocz Muchosmoka, gdyż Jesień pozostaje bez trudności)

Rozbitkowie (DLC) RozbitkowieEdytuj

W DLC Rozbitkowie występują cztery pory roku; pora spokojna, pora huraganowa, pora monsunów oraz pora sucha.

Pora spokojna jest odpowiednikiem Jesieni bez większych zagrożen. Pora huraganowa różni się od Zimy, gdyż zamiast próbować nie zamarznąć, gracz musi zmierzyć się z silnymi wiatrami, gradem, błyskawicami i silnymi falami.  Pora monsunów jest jak wiosna, wciąż pada, jednak dodatkową trudnością są powodzie, które powodują, że nasza baza nie działa poprawnie. Sucha pora jest jak lato, trzeba zmierzyć się z przegrzaniem, jednak dodatkową trudność sprawia wulkan, który może wybuchnąć w każdej chwili.

Świniogród (DLC) Świniogród Edytuj

W tym DLC - w przeciwieństwie do innych DLC - występują tylko trzy pory roku, pora ciepła, pora wilgotna i pora rozrośnięta. Każda trwa 11 dni.

Pora ciepła jest podobna do Jesieni, gdyż nie ma większych zagrożeń, ani innych mechanik, które mogłyby przeszkadzać graczowi. Pora wilgotna podobna jest do wiosny - niby nie pada, jednak występuje mgła, która wznosi poziom przemoczenia gracza, blokuje widoczność i spowalnia postać. Pora rozrośnięta nie jest porównywalna do rzadnej wcześniej znanej pory roku, jak w innych porach roku w tym DLC nie trzeba się martwić o temperaturę, jednak trzeba się martwić o rosnących wszędzie cierniach i katarze siennym, który powoduje spadek poczytalności oraz wyrzucenie kilku przedmiotów z naszego ekwipunku.