FANDOM

Zaufana taśma (DST) "Przyjemnością byłoby móc to naprawić."
Ten artykuł wymaga poprawy lub aktualizacji.

Siekiery to narzędzia służące do ścinania drzew. Istnieje kilka rodzajów siekier. Każda z nich może być użyta jako broń, jednak większość nie spisuje się w dobrze w walce.

Siekiery dostępne w grzeEdytuj

Siekiera - Siekiera (ang. Axe) jest najzwyczajniejszą i najsłabszą siekierą w grze. Do jej wykonania potrzeba jednego krzemienia, oraz patyka

Złota siekiera - Złota Siekiera (ang. Luxury Axe) wymaga większej ilości materiałów niż zwykła, jednakże jest wydajniejsza oraz wytrzymalsza. Wytworzenie jej wymaga, by stać przy silniku alchemicznym, oraz materiałów takich jak : 4 Patyki oraz dwa samorodki złota.

Siekiera Lucy - Siekiera Lucy (ang. Lucy the Axe) jest niezwykle wydajna oraz niezniszczalna, aczkolwiek może ją posiadać jedynie Woodie, gdyż dostaje ową siekierę na początku gry. Przemawia ona do drwala i ostrzega przed klątwą. Nie jest możliwa do wytworzenia. 

Siekierokilof - Siekierokilof jest rzadkim narzędziem pochodzącym z ruin, które może być użyte zarówno do ścinania drzew jak i rozbijania skał.

Rozbitkowie (DLC)Obsydianowa siekiera (DSS) - Obsydianowa siekiera (ang. Obsidian Axe) rodzaj siekiery dostępny w DLC - Rozbitkowie. Obsydianową siekierę wytwarza się z 1 siekiery 2 sztuk obsydianu oraz 1 serca smogona. Konieczny jest kapelusz mózgomyśli albo obsydianowy warsztat do jej budowy.

Świniogród (DLC) Halabarda (DSH) - Halabarda jest możliwa do zdobycia w dodatku Świniogród. Służy jako broń, jednak można nią też efektywnie ścinać drzewa.

32px Szklana siekiera - Szklana siekiera dostępna jest w Don't Starve Razem: Powrót Ich. Wytwarza się ją z księżycowego szkła i ścina drzewa o wiele szybciej niż zwykła lub złota siekiera.

Siekiera Duże Drzewo Średnie Drzewo Małe Drzewo
Siekiera 6 sek. -15% 5 sek. -10% 4 sek. -5%
Złota siekiera 5 sek.  -6% 4 sek. -2% 2,5 sek. -0%,-1%
"Lucy" 4 sek. 3 sek. 2 sek.
Obsydianowa siekiera Brak danych Brak danych Brak danych}

Tabela pozwalająca zobaczyć różnice między siekierami. Sekundy oznaczają czas ścinania drzewa, a procenty zużycie narzędzi.