Don't Starve Wiki
Advertisement
Don't Starve Wiki

Mrówkolew (ang. Antlion) – stworzenie występujące w Don't Starve: Razem - Nowe Rządy. Zamieszkuje biom pustynny oraz można go spotkać tylko i wyłącznie latem podczas burzy piaskowej. Gracz może z nim handlować błyskotkami w celu otrzymania w zamian kamienia pustynnego. W przypadku gdy podarujemy mu zabawki plażowe ofiaruje nam schemat leniwego dezertera. Ofiarowując mu różne błyskotki niwelujemy szansę na powstawanie lejów krasowych oraz zapadlisk ziemi. W przypadku zaniechania handlu Mrówkolew schowa się pod ziemię oraz będzie wywoływał trzęsienia i osuwanie ziemi.

Jeżeli gracz wręczy Mrówkolwu termiczny kamień (rozgrzany lub o zamrożony), ten rozdrażni się i zacznie walkę.

Świnia.pngZachowanie[]

Mrówkolew zachowuje się podobnie do króla świń, ponieważ nagradza gracza za wręczanie mu błyskotek. Jeżeli dostanie zwykłe błyskotki odwdzięczy się kamieniem pustynnym. Jeżeli jednak dostanie zabawki plażowe, wtedy nagrodzi postać schematem na leniwego dezertra. Dopóki jest nagradzany błyskotkami, powstrzymuje zapadliska i skały od pojawiania się.

Jeżeli dostanie kamień termiczny zamrożony lub rozgrzany zacznie on walczyć. Najpierw stworzy krąg z zamków z piasku. Następnie będzie uderzał w ziemię powodując pojawianie się kolców piasku. Każdy kolec zada graczowi 25 punktów obrażeń. Zaatakowanie zamku z piasku pochodnią spowoduje pojawienie się zamku ze szkła, które może posłużyć jako ozdoba. Podobnie jak kolce, które przybiorą postać kolców ze szkła. Zabity zostawi 4 sztuki mięsa, od 6 do 8 kamieni, od 2 do 4 pustynnych kamieni, różną ilość błyskotek oraz schemat na leniwego dezertera.

Samorodek złota.pngHandel[]

Przedmioty Dni
Kamień.png Kąsek.png Upieczony kąsek.png Mięso.png Upieczone Mięso.png Szczęka.png Nieszczelna filiżanka (DST).png Zabawkowy koń trojański (DST).png Odświeżacz powietrza (DST).png Pogięty łyżkowidelec (DST).png Łyżka do butów (DST).png 0,33
Węgorz.png Ugotowany węgorz.png Fałszywy Kazoo.png Urwane kable.png Gnom.png Leżący robot.png Kij i kulka.png Węzeł gordyjski.png Stopione kulki.png Biały goniec (DST).png Czarny goniec (DST).png Wieszak z drutu (DST).png Bączek (DST).png 0,67
Wysuszona macka.png Korek.png Niedopasowane guziki.png Drapaczka do pleców (DST).png 1
Zabawki plażowe (DST).png 1,33

Należy mieć na uwadze, że można opóźnić gniew Mrówkolwa o najwyżej 6 dni. Jeżeli Mrówkolew dostanie coś innego niż kamienie, gracz otrzyma kamień pustynny. Jest on jedynym ich źródłem więc zabicie go spowoduje, że gracz będzie zmuszony zaczekać do kolejnego lata.

Wypełniacz.pngCiekawostki[]

  • W przyrodzie faktycznie można spotkać owady z gatunku mrówkolwowatych . Jest to najliczniejsza i najczęściej spotykana rodzina owadów.;
  • Po zespawnowaniu mrówkolwa przy pomocy konsoli od razu zapada się on pod ziemię
  • w kodzie gry zapisana jest możliwość naprawienia zapadlisk, jednak jest to niemożliwe;
  • Mrówkolew nigdy nie pojawia się na tej samej pustyni co Muchosmok.
  • Wyrwy z czasem stopniowo znikną, lecz najlepszą opcją jest wyjście z bazy kiedy zacznie się trzęsienie ziemi - tak, by wyrwy powstały poza bazą i nie przeszkadzały w dalszej grze.
Advertisement