Don't Starve Wiki
Advertisement

Mleczny kapelusz (ang. Milkmade Hat) to nakrycie głowy i jednocześnie potrawa z garnka możliwa do wytworzenia w Don't Starve: Razem. Nie da się wytworzyć go w tradycyjny sposób; zamiast tego potrzebne składniki wkłada się do garnka i przyrządza się kapelusz, jakby ten był daniem. Nie da się go jednak zjeść - można go jednak założyć, co wysysa 1⅓Sanity na minutę, jednocześnie przywracając niecałe 4Głód co 5 sekund. Pozwala to na kompletne zniwelowanie spadku nasycenia przez 4 minuty, lub zaspokojanie głodu (technicznie) bez spożywania czegokolwiek.

Wigfrid odmawia założenia mlecznego kapelusza. Wortox otrzymuje 2 punkty nasycenia zamiast 4. Wurt zamiast tracić, zyskuje poczytalność.

Kapelusz psuje się 4 minuty, a więc 8 fragmentów na zegarze dnia. Jest jednak wyjątkowy pod tym względem, że psuje się tylko przy użyciu; nienoszony można przechowywać w nieskończoność nawet poza lodówką. Dlatego właśnie funkcjonuje jak zwyczajny element odzieży, a nie jak jadalny, gnijący przedmiot (wianek, mięsna maczuga, itp).

Aby stworzyć mleczny kapelusz, potrzebne są nabiał, wodorosty oraz nozdrza golcogacka. Nabiał można zdobyć poprzez zabicie naładowanej piorunem kozy woltowej, jako rzadki łup z motyli, lub po pokonaniu oka grozy. Wodorosty są łatwodostępne przy żeglowaniu po oceanie, a nozdrza można zdobyć zabijając golcogacki w księżycowej grocie.

Maszyna naukiWytwarzanie[]

Mleczny kapelusz nie wyjdzie, jeżeli gracz użyje pieczonych nozdrzy golcogacka, pieczonych wodorostów czy suszonych wodorostów; za to można z powodzeniem użyć dowolnego rodzaju nabiału. Przepis ten jest bardzo specyficzną kombinacją składników, i dodatkowo ma wysoki priorytet - dlatego wypełniaczem może być cokolwiek.

Inventory slot backgroundNozdrza golcogackaInventory slot background NabiałRazemInventory slot backgroundKelp FrondsInventory slot backgroundWypełniaczCrock PotInventory slot backgroundMleczny kapelusz

Advertisement