Don't Starve Wiki
Advertisement
Don't Starve Wiki

Maszyna nauki (ang. Science Machine) – pierwsza konstrukcja z kategorii nauka. Pozwala wynaleźć przedmioty, wykonuje się ją z czterech kłód, czterech kamieni i jednego samorodka złota. Raz postawiona, nie może zostać przemieszczona, lecz można ją zniszczyć przy użyciu młota, który zwróci połowę surowców wykorzystanych do jej stworzenia.

W przypadku próby skonstruowania przedmiotu lub struktury, musi być on wcześniej wynaleziony. Stanie blisko maszyny nauki pozwala na wynalazki pierwszego poziomu. Chcąc wynaleźć prototypy drugiego i trzeciego poziomu, musimy stanąć blisko silnika alchemicznego (drugi poziom) lub manipulatora cienia (trzeci poziom). Wynalezienie przedmiotu nie kosztuje dodatkowych materiałów, a po pierwszym wykonaniu, dalsze mogą być stworzone w dowolnym miejscu. Stworzenie prototypu powoduje wzrost psychiki o 10 punktów. Późniejsze tworzenie tych samych przedmiotów nie przywraca postaci poczytalności.

Maszyna Nauki.pngWytwarzanie[]

Miejsce w ekwipunku tło.png Samorodek złota.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Kłody drewna.png

×4

Miejsce w ekwipunku tło.pngKamień.png

×4

Interface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngMaszyna nauki.png

Panowanie Gigantów (DLC).pngDLC[]

W DLC maszyna nauki może zostać spalona przez uderzenie pioruna, użycie pochodni, samozapłon lub ulokowanie zbyt blisko nieobudowanego ogniska.

Wypełniacz.png Ciekawostki[]

  • WX-78 nazywa maszynę nauki mamą. Cytat: "MOTHER?";
  • Wickerbottom, gdy stoi obok maszyny nauki, może tworzyć przedmioty, które pozostałe postacie mogą tworzyć tylko stojąc przy silniku alchemicznym;
  • po stworzeniu prototypu nie trzeba używać maszyn do ponownego skonstruowania przedmiotu;
  • przy zapisywaniu świata, w prawym górnym rogu ekranu pojawia się maszyna nauki.

Niebieski klejnot.pngGaleria[]

Dyskusja.svgCytaty postaci[]

Wilson portret.pngWilson - "It breaks down objects into their scientific components." - "Rozbija przedmioty na ich naukowe składniki."

Willow portret.pngWillow - "Even I don't know everything, yet" - "Nawet nie wiem wszystkiego, jeszcze."

Wendy portret.pngWendy - "I will learn unspeakable things." - "Nauczę się niewypowiedzianych rzeczy."

Wolfgang portret.pngWolfgang - "I am not sure how I feel about... science." - "Nie jestem pewien co myśleć o... nauce."

WX-78 portret.pngWX-78 - "MOTHER?"-"MAMA?"

Wickerbottom portret.pngWickerbottom - "It's a research station. I can learn new things with it." - "To jest stacja badań. Mogę nauczyć się nowych rzeczy razem z nią."

Wes portret.pngWes – "..."

Woodie portrait.pngWoodie - "I don't trust all this science stuff." - "Nie ufam tym wszystkim naukowym rzeczom."

Maxwell portret.pngMaxwell - "I can't believe I forgot how to build those things." - "Nie mogę uwierzyć, że zapomniałem jak tworzyć te rzeczy."

Wigfrid portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "I prefer battle tö science." - "Wölę bitwę öd nauki."

Webber portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "It's like a science lab in there!" - "To jak podręczne laboratorium naukowe!"

Wilson portret.pngWilson - "It won't be doing much science now" - "Teraz nie będzie robić zbyt wiele nauki."

Willow portret.pngWillow -

Wendy portret.pngWendy - "It's unspeakably burnt to the ground." - "Jest okropnie spalona."

Wolfgang portret.pngWolfgang - "Science not so strong after all." - "Nauka nie jest ostatecznie tak silna."

WX-78 portret.pngWX-78 -

Wickerbottom portret.pngWickerbottom -

Wes portret.pngWes – "..."

Woodie portrait.pngWoodie -

Maxwell portret.pngMaxwell - "The fire learned how to burn it down." - "Ogień nauczył się, jak zrównać ją z ziemią."

Wigfrid portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "Ashes tö ashes." - "Z pröchu pöwstałeś..."

Webber portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "I think it's broken." - "Chyba się zepsuła."

Advertisement