Krzaczasty kapelusz (ang. Bush Hat) – przedmiot, który można założyć na slot głowy. Do jego wykonania potrzebne są: 1 słomiany kapelusz, 1 lina oraz 1 krzak jagodowy. Do stworzenia prototypu potrzebny jest silnik alchemiczny. Jeżeli gracz ma włożony na głowę krzaczasty kapelusz i wciśnie prawy przycisk myszy na kapelusz w ekwipunku, ukryje się przed wrogimi istotami, wyglądając jak krzak jagodowy.

Jeżeli ukrywamy się, nie zostaniemy zauważeni przez potwory, jednak kiedy najpierw zostaniemy zauważeni, a potem ubierzemy/użyjemy kapeluszu, potwory nie dadzą się oszukać.

Krzaczasty kapelusz jest również dobrym sposobem, aby zapolować na Gobblera: gdy znajdzie się w pobliżu, rzucamy na ziemię jagody i czekamy aż indyk podejdzie. Wtedy uderzamy go znienacka, a on umiera.

Maszyna Nauki.png Wytwarzanie[]

Miejsce w ekwipunku tło.png Słomiany kapelusz.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Lina.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngWykopany krzak jagodowy.pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngKrzaczasty kapelusz.png

Wypełniacz.png Ciekawostki[]

  • Kapelusza możemy użyć przed atakiem psów gończych, jednak najlepiej w okolicy, w której zastawimy wcześniej dużą ilość zębowych pułapek. Psy nie wykryją nas, jeśli nie zdołają nas wcześniej zobaczyć;
  • nie możemy stworzyć kapelusza z drugiego rodzaju krzaka;
  • kapelusz można podarować świni bądź wielkiemu królikowi, jednak nie będą one mogły go używać;
  • postać wychodzi z ukrycia o zmierzchu, aby wypowiedzieć stosowny cytat. Może to spowodować ujawnienie naszej obecności.

Niebieski klejnot.png Galeria[]