FANDOM

Kleista pajęczyna (ang. Sticky Webbing) – jedna z niewielu darni, których nie można wydobyć za pomocą wideł. Występuje przy kokonach pająków i spilagmitach. Spowalnia gracza oraz inne stworzenia, jednocześnie alarmując pająki w kokonie o nadejściu intruza (lądujący na niej myszołów nie wywołuje alarmuje pająków). Po zniszczeniu siedliska pająków darń automatycznie znika.

Wiszący Mieszkaniec Głębi Wiszący mieszkaniec głębiEdytuj

Od aktualizacji Przedmioty koszmarów pajęczyna spełnia również inną funkcję. Po wprowadzaniu nowego rodzaju pająka do ruin, wiszącego mieszkańca głębi, jeżeli postać wejdzie na kleistą pajęczynę, zaalarmuje wiszących mieszkańców głębi. Ponieważ pająki w ruinach nie mają kokonów, nie da się usunąć kleistej pajęczyny.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC Panowanie Gigantów postać Webber może chodzić po kleistej pajęczynie bez efektu spowolnienia.

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj

  • W poprzednich wersjach gry istniała możliwość wykopania pajęczyny i przeniesienia jej w inne miejsce. Zostało to usunięte w aktualizacji Całkowite szaleństwo!. Miała takie same właściwości jak inne darnie, gromadziła się w stosy do 10, służyła jako opał w ognisku (45 sekund dla nieobudowanego i 90 dla obudowanego ogniska) i można było położyć ją na ogołoconej ziemi.