Don't Starve Wiki
Advertisement

Kleista pajęczyna (ang. Sticky Webbing) – jedna z niewielu darni, których nie można wydobyć za pomocą wideł. Występuje przy kokonach pająków i spilagmitach. Spowalnia gracza oraz inne stworzenia, jednocześnie alarmując pająki w kokonie o nadejściu intruza (lądujący na niej myszołów nie wywołuje alarmuje pająków). Po zniszczeniu siedliska pająków darń automatycznie znika.

Wiszący Mieszkaniec Głębi Wiszący mieszkaniec głębi[]

Od aktualizacji Przedmioty koszmarów pajęczyna spełnia również inną funkcję. Po wprowadzaniu nowego rodzaju pająka do ruin, wiszącego mieszkańca głębi, jeżeli postać wejdzie na kleistą pajęczynę, zaalarmuje wiszących mieszkańców głębi. Ponieważ pająki w ruinach nie mają kokonów, nie da się usunąć kleistej pajęczyny.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie Gigantów[]

W DLC Panowanie Gigantów postać Webber może chodzić po kleistej pajęczynie bez efektu spowolnienia.

Wypełniacz Ciekawostki[]

  • W poprzednich wersjach gry istniała możliwość wykopania pajęczyny i przeniesienia jej w inne miejsce. Zostało to usunięte w aktualizacji Całkowite szaleństwo!. Miała takie same właściwości jak inne darnie, gromadziła się w stosy do 10, służyła jako opał w ognisku (45 sekund dla nieobudowanego i 90 dla obudowanego ogniska) i można było położyć ją na ogołoconej ziemi.

Niebieski klejnotGaleria[]

Advertisement