Don't Starve Wiki
Advertisement

Herbatka uspokajająca (ang. Soothing Tea) to potrawa w Don't Starve: Razem. Przygotowywana jest z użyciem kwiatów zapominajki. Wypicie jej podnosi temperaturę postaci o 5 stopni, przywraca 3Zdrowie, zapewnia 15 punktów poczytalności a także stopniowo odnawia kolejne 30 punktów przez okres jednej minuty, w sumie przywracając 45Sanity. Nie posiada wartości odżywczej, a więc technicznie nie jest jedzeniem.

Przepis na herbatkę nie jest elastyczny. Wymaga ona kwiatu zapominajki, lodu oraz słodzika. Czwarty składnik może być jedynie powtórką któregoś z wyżej wymienionych bądź owocem. Użycie czegokolwiek innego skutkuje powstaniem niepożądanej potrawy bądź mokrej papki.

GarnekPrzygotowanie[]

Inventory slot backgroundZapominajkaInventory slot background Lód (RoG)Inventory slot backgroundSłodzikiInventory slot backgroundSłodzikiInterface arrow rightInventory slot backgroundHerbatka uspokajająca
Inventory slot backgroundZapominajkaInventory slot background Lód (RoG)Inventory slot backgroundSłodzikiInventory slot backgroundZapominajkaInterface arrow rightInventory slot backgroundHerbatka uspokajająca
Inventory slot backgroundZapominajkaInventory slot background Lód (RoG)Inventory slot backgroundSłodzikiInventory slot backgroundLód (RoG)Interface arrow rightInventory slot backgroundHerbatka uspokajająca
Inventory slot backgroundZapominajkaInventory slot background Lód (RoG)Inventory slot backgroundSłodzikiInventory slot backgroundOwoceInterface arrow rightInventory slot backgroundHerbatka uspokajająca

PapirusPorady[]

  • Ze względu na stosunkową łatwość przygotowania i dużą ilość przywracanej poczytalności, herbatka jest opłacalna w tworzeniu. Dlatego opłaca się hodować zapominajki. Wciąż liczą się one jednak jako chwasty, dlatego też dobrym pomysłem jest stworzenie osobnej grządki, aby nie zaburzać rozwoju innych roślin. Zapominajki bez problemu rosną również zimą; ponadto potrafią samoczynnie się rozsiewać.
  • Herbatka jest najbardziej ekonomicznym z odnawiających poczytalność pokarmów na bazie miodu. W przeciwieństwie do cukierków, gnije jednak bardzo szybko, dlatego praktycznie niemożliwe jest zaopatrzenie się w jej zapasy np. do ruin. Wciąż, izolacyjny plecak choć trochę przedłuży okres jej świeżości. Nieświeża herbatka wprawdzie nie odnawia bazowych 15 punktów poczytalności, jednak jej efekt 30/1 min. działa niezależnie od świeżości. Zepsuta herbatka, tak jak wszytskie zepsute produkty odejmuje poczytalność; wciąż, dzięki drugorzędnemu bonusowi, końcowy bilans po jej spożyciu wynosi +5Sanity.
  • Jest użyteczna dla Wortoxa oraz Warly'ego, ponieważ drugorzędny efekt odnawiania poczytalności nie podlega ich karom do jedzenia.

WypełniaczCiekawostki[]

  • Herbaty zarówno prawdziwe jak i ziołowe często przyrządzane są z mlekiem. Pomimo tego, do herbatki uspokajającej nie można dodać elektrycznego mleka ani innych produktów mlecznych.
  • Herbatka uspokajająca zawiera cukier pod postacią miodu. Wciąż jednak nie przywraca ani jednego punktu nasycenia.
Advertisement