Don't Starve Wiki
Advertisement

Trzy z pięciu kieszonkowych zegarków Wandy w Don't Starve: Razem służą do wykonywania skoków w czasoprzestrzeni. Umożliwiają Wandzie cofać się do miejsca, w którym stała wcześniej.

Jak pozostałe zegarki Wandy (poza zegarkiem drugiej szansy), zostają one w jej ekwipunku po śmierci.

Krokomierz (DST)Krokomierz[]

Krokomierz (ang. Backstep Watch) to prosty do wykonania zegarek, który można stworzyć w pierwszych dniach; jedyne potrzebne surowce to złoto, ponieważ Wanda rozpoczyna grę już z kilkoma czasomierzami w ekwipunku.

Gdy Wanda posiada w ekwipunku krokomierz, można zauważyć drobne oznaczenie na ziemi w miejscu, w którym gracz stał 16 "kroków" temu (8 w przypadku dorosłej, i tylko 4 w przypadku starej Wandy). Użycie zegarka przeteleportuje Wandę w miejsce tego oznaczenia. Krokomierza można używać co dwie sekundy. Istnieje określona ilość kroków, po których gra dłużej nie zapamiętuje już pozycji Wandy; dlatego też niemożliwe jest cofanie się w nieskończoność. Nie da się również cofnąć do punktu przed użyciem zegarka podróżnego czy innej formy teleportacji; po teleportacji kroki resetują się.

Sprawnie używany, krokomierz może przyspieszyć drobne czynności wykonywane wokół bazy. Należy pamiętać, że w momencie w którym gracz zaczyna odbywać drogę powrotną z danego miejsca pieszo, użycie tego zegarka przestaje być opłacalne (cofnięcie się z połowy drogi powrotnej do punktu wyjścia zajmie dłużej, niż dokończenie tej drogi pieszo). Krokomierz potrafi być też bardzo użyteczny w walce, szczególnie z przeciwnikami o ataku obszarowym bądź w inny sposób trudnym do uniknięcia. Aktywowanie zegarka w odpowiednim momencie pozwala uniknąć dowolnego możliwego ataku, gdyż wywołuje małe okienko nietykalności.

Co ciekawe, ciągłe używanie krokomierza w ciemności w kółko resetuje czas do ataku Charlie, dlatego można go wykorzystać w sytuacji awaryjnej, w której gracz nie posiada żadnego źródła światła. Jeśli rozległ się już dźwięk ostrzeżenia przed Charlie, użycie krokomierza nie uchroni przed atakiem.

Zegarek podróżny (DST)Zegarek podróżny[]

Do długodystansowego cofania się służy zegarek podróżny (ang. Backtrek Watch). Wanda może nakręcić go (Set Time In Space), aby zakotwiczyć się w danym miejscu, i przy ponownym użyciu zegarka powrócić do owego miejsca niezależnie od dystansu. Możliwe jest przemieszczanie się pomiędzy jaskiniami a powierzchnią. Nie ma limitu czasu na wykorzystanie zegarka, a po cofnięciu się trzeba odczekać jeden dzień (8 realnych minut) przed kolejnym użyciem. Jednak zegarek podróżny nakręca się raz na zawsze, tj. po resecie nie ma możliwości zakotwiczenia zegarka w innym miejscu. Aby powrócić do innego miejsca, należy skonstruować drugi zegarek podróżny, bądź rozebrać pierwszy za pomocą przyrządów horologicznych i złożyć go od nowa. Zegarka tego nie da się użyć do szybkiego transportowania ciężkich obiektów.

Aby nie pomylić ze sobą poszczególnych zegarków i nie przenieść się w niechciane miejsce, dobrze jest trzymać je w osobnych skrzyniach razem z przedmiotami sugerującymi punkt docelowy (przykładowo, zegarek przenoszący na pustynię razem z kamieniami pustynnymi). Można odróżnić zegarek przypisany do miejsca na powierzchni od takiego przypisanego do miejsca pod ziemią - Wanda posiada na nie dwa różne cytaty.

Rozrywacz czasu (DST)Rozrywacz czasu[]

Łącząc zegarek podróżny z fioletowym klejnotem zyskuje się rozrywacz czasu (ang. Rift Watch). Działa on identycznie do jego poprzedniej wersji, jednak zamiast przerzucać w czasoprzestrzeni Wandę, otwiera na 10 sekund wyrwę, z której może skorzystać każda postać. Wszyscy oprócz Waltera i samej Wandy tracą wskutek tej podróży 20 punktów poczytalności. Rozrywacz czasu ma tylko jedno użycie, ponieważ otwarta wyrwa konsumuje fioletowy klejnot; po użyciu rozrywacza staje się on na powrót zegarkiem podróżnym. Zamiast tworzyć rozrywacz czasu w tradycyjny sposób, można po prostu wetknąć w niego fioletowy klejnot, tak samo jak w księżycową soczewkę.

Maszyna naukiWytwarzanie[]

Inventory slot backgroundCzasomierz (DST)Inventory slot background Samorodek złotaInventory slot backgroundSamorodek złotaInterface arrow rightInventory slot backgroundKrokomierz (DST)Razem (DST)Wanda portret
Inventory slot backgroundCzasomierz (DST)Inventory slot backgroundCzasomierz (DST)Inventory slot background Samorodek złotaInventory slot backgroundSamorodek złotaInventory slot backgroundKieł morsaInterface arrow rightInventory slot backgroundZegarek podróżny (DST)Razem (DST)Wanda portret
Inventory slot backgroundZegarek podróżny (DST)Inventory slot background Fioletowy klejnotInterface arrow rightInventory slot backgroundRozrywacz czasu (DST)Razem (DST)Wanda portret

Niebieski klejnotGaleria[]

Advertisement