FANDOM

Zaufana taśma (DST) "Przyjemnością byłoby móc to naprawić."
Ten artykuł wymaga poprawy lub aktualizacji.

Choroba (ang. Disease) - mechanika występująca w Don't Starve: Razem, wprowadzona w Nowych Rządach. Choroba jest związana z rolnictwem, może dotknąć każdej przesadzonej rośliny po pewnym odstępie czasu od przesadzenia. Różnice wizualne przejawiają się w ciemniejszym kolorze roślin oraz "zgniłej" teksturze. Próba zebrania bądź wykopania zakażonej rośliny w celu pozyskania konkretnych surowców poskutkuje zdobyciem zgnilizny. W pełni skażona roślina będzie zarażać inne, pobliskie rośliny, zwiększając znacząco ich bazową szansę na zachorowanie.

PrzekładnieMechanika Edytuj

Po przesadzeniu rośliny otrzyma ona regulator czasowy od 30 do 70 dni. Kiedy wylosowany okres czasu minie, roślina będzie miała 10% szans na zachorowanie. Jeśli tak się nie stanie, regulator wylosuje kolejną wartość z podanych wyżej widełek i proces się powtórzy. W przypadku zakażenia postać będzie ostrzegać gracza przez najbliższe 4-6 dni o zaistniałym problemie. Zignorowanie choroby poskutkuje niekontrolowanym rozprzestrzenianiem się jej po najbliższych roślinach. Zabopiec można temu poprzez wykopanie skażonej rośliny.