Plik:Warly-Strategia.png

W tym wpisie podzielę się z wami moją strategią na pierwsze dni Warlym. Opisze tu również startowe przedmioty Warlego, ale po samą postać kieruję was do strony na wiki, wszystkie informacje powinny się tam znajdować. Nie będę tu wspominał o rzeczach typu minimum 80 trawy i patyków drugiego dnia, tylko jak zniwelować minusy tej postaci. Jest to moja opinia i możecie się z nią nie zgadzać. Jeśli da się coś poprawić w tej strategi napiszczie w komentarzach i (prawdopodobnie) wprowadzę tą zmianę.

Przenośny garnek (DSS)Startowe przedmiotyCzapka kucharska (DSS)

Warly rozpoczyna grę z przenośnym garnkiem oraz czapką kucharską.

Przenośny garnek (DSS)Przenośny garnek - Garnek z którym Warly prawie nigdy się nie rozstaje. Działa tak samo jak zwykły garnek, z jedną różnicą. Przenośny garnek można postawić i schować do ekwipunku postaci. Jest to bardzo przydatne, ponieważ Warly dostaje więcej punktów nasycenia od potraw z garnka, niż np. nasion lub upieczonych jagód. Omówie to dokładnie w punkcie z jedzeniem.

Czapka kucharska (DSS)Czapka kucharska - Większość osób podczas pierwszej przygody z Warlym uważała że to czapka. Niech nazwa was nie zmyli, ponieważ tak naprawdę czapka kucharska jest plecakiem! Ma 8 slotów, czyli tyle samo co normalny plecak, i jedzenie gnije w niej o 50% wolniej (oprócz Lód (RoG), Grad (DSS), Lodowa kostka (RoG) oraz Gorący kamień nie chłodzi się). Jest łatwopalna, ale jeśli ją stracimy możemy ją odbudować w zakładce Przetrwanie za pomocą Lina i Tkanina (DSS). Czapka powinna być głównym magazynem na jedzenie podczas rozgrywki.

Odwrócone sushi (DSS)JedzenieObiad z homara (DSS)

Warly musi spożywać różnorodne dania w celu utrzymania bonusu do spożywania ugotowanego pożywienia. Próbując zjeść tę samą potrawę dwa lub więcej razy pod rząd, Warly uzyska z niej mniejszą ilość punktów głodu, zdrowia i poczytalności. Musi odczekać 1,75 dnia, by dana potrawa znowu odnawiała pełną ilość statystyk. Pierwsze powtórzenie osłabi statystyki potrawy o 10%, drugie o 20%, trzecie o 35%, czwarte o 50% i piąte o 70%. Każde kolejne spożycie potrawy osłabi jej statystyki już tylko o 70%. Dlatego zaprezentuję tu kilka mało wymagających potraw (Statystyki są podane tak jak dla innych postaci. Aby odczytać dokładną wartość grając Warlym polecam modyfikacje Always On Status):

Miejsce w ekwipunku tło Ryba tropikalna (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Wodorosty (DSS)

×3

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoGumbo (DSS)

Zdrowie40 Głód 37.5 Wskaźnik poczytalności20

Miejsce w ekwipunku tło Skałoczepy (DSS)

×2

Miejsce w ekwipunku tło Wodorosty (DSS)

×2

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoOdwrócone sushi (DSS)

Zdrowie20 Głód 37.5 Wskaźnik poczytalności10

Miejsce w ekwipunku tło JajkoMiejsce w ekwipunku tło Wodorosty (DSS)

×2

Miejsce w ekwipunku tłoMięso z potworaCrock PotMiejsce w ekwipunku tłoPierogi

Zdrowie40 Głód 37.5 Wskaźnik poczytalności5

Miejsce w ekwipunku tło Ikra (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Wodorosty (DSS)

×3

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoKawior (DSS)

Zdrowie3 Głód 12.5 Wskaźnik poczytalności33

Miejsce w ekwipunku tło Banan (DSS)

×3

Miejsce w ekwipunku tło PatykiCrock PotMiejsce w ekwipunku tłoKoktajl owocowy

Zdrowie20 Głód 25 Wskaźnik poczytalności5

Miejsce w ekwipunku tło Skrzydła motyla (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Słodki ziemniak (DSS)Miejsce w ekwipunku tłoPatyki

×2

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoBabeczka z motyla

Zdrowie20 Głód 37.5 Wskaźnik poczytalności5

Miejsce w ekwipunku tło Mięso z potworaMiejsce w ekwipunku tło Słodki ziemniak (DSS)Miejsce w ekwipunku tłoJagody

×2

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoKulki mięsne

Naleśniki ze świeżymi owocami (DSS)Specjalne potrawy

Warly może ugotować 3 specjalne potrawy ekskluzywne dla niego. Pierwsze 2 są bardziej przeznaczone na dalszą rozgrywkę.

Miejsce w ekwipunku tło Granaty

×2

Miejsce w ekwipunku tło MasłoMiejsce w ekwipunku tłoMiódCrock PotMiejsce w ekwipunku tłoNaleśniki ze świeżymi owocami (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Zdrowie60 Głód 150 Wskaźnik poczytalności15

Miejsce w ekwipunku tło Małż (DSS)

×2

Miejsce w ekwipunku tło Słodki ziemniak (DSS)

×2

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoMałżowe bouillabaisse (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Zdrowie20 Głód 37,5 Wskaźnik poczytalności15

Miejsce w ekwipunku tło Potworne mięsa

×2

Miejsce w ekwipunku tło WarzywaMiejsce w ekwipunku tłoJajkaCrock PotMiejsce w ekwipunku tłoPotworny tatar (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Zdrowie3 Głód 37,5 Wskaźnik poczytalności10

Miejsce w ekwipunku tło Słodki ziemniak (DSS)

×2

Miejsce w ekwipunku tło Jajka

×2

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoSuflet ze słodkich ziemniaków (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Zdrowie20 Głód 37,5 Wskaźnik poczytalności15

Kostkarka 3000 (DSS)Co uznać za priorytet podczas budowy bazy

Jako Warly obóz można zbudować tak jak Wilsonem, ale należy pospieszyć się z szukaniem Przekładnie na Lodówka, oraz postarać się jak najszybciej zbudować Kostkarka 3000 (DSS), dzięki kostkarce 3000 możemy łatwo pozyskać lód, który jest potrzebny do tych potraw: Bisque (DSS), Ceviche (DSS), Homarze bisque (DSS) iMeduza na patyku (DSS). Lód jest również dobrym wypełniaczem do garnka. Przydadzą się również Pułapka aby łapać Krab (DSS) które dają morski kąsek, Kij małż (DSS) na Małż (DSS) oraz Pułapka morska (DSS) dzięki którym (po włożeniu przynęty) będziemy mogli wyłowić Homar (DSS).

Warly portret (DSS)Konkluzja

Warlym należy koncentrować się na różnorodności potraw, jeśli zadbamy o jedzenie przetrwanie będzie na pewno łatwiejsze. Pamiętajcie: "Z pustym żołądkiem niczego nie wynaleziono!".

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.