FANDOM

Bioluminescencja (ang. Bioluminescence) – przedmiot dający światło z DLC Rozbitkowie. Można je znaleźć w grupach na oceanie gdzie tylko nocą emitują światło. Światło to jest wystarczające by przeżyć, a świecą nawet podczas pełni księżyca. Są odpowiednikiem świetlików na morzu, ale w przeciwieństwie do nich nie uciekają, gdy gracz się zbliży. Mogą zostać zebrane za pomocą siatki lub sieci przyczepionej do łodzi. Po zebraniu bioluminescencja zawsze będzie przemoczona.

Można ją wykorzystać do uzupełnienia kasku górnika, latarnii butelkowej oraz latarni morskiej (w każdym przypadku o 38%). Nie pojawiają się w postaci ikony na mapie. Położenie bioluminescencji na lądzie doprowadzi do jej zniszczenia, ale można ją bezpiecznie wypuścić do oceanu, gdzie będzie świecić w nocy.

Ognisko teleportacji Wykorzystanie Edytuj

Miejsce w ekwipunku tło Pusta butelka (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Bioluminescencja (DSS)

×2

Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoLatarnia butelkowa (DSS)Rozbitkowie (DLC)
Miejsce w ekwipunku tło Pusta butelka (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Bambus (DSS)

×4

Miejsce w ekwipunku tłoBioluminescencja (DSS)

×2

Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoBoja (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Papirus Porady Edytuj

  • Mimo iż na mapie bioluminescencja nie jest widoczna, można ją oznaczyć, zostawiając tam, np. plecak lub drewnianą tratwę.

Komar BłędyEdytuj

  • Bioluminescencja znika z ekwipunku podczas używania drewnianej rzeczy.
  • Bioluminescencja zniknie z ekwipunku podczas wchodzenia po raz pierwszy do wulkanu lub zwykłego świata, dzieje się to podczas generowania tych miejsc.
  • Czasem może zdarzyć się, że bioluminescencja nie zniknie wraz z nastaniem dnia.

Wypełniacz Ciekawostki Edytuj

  • Bioluminescencja to światło wydzielane przez bakterie w różnych organizmach. Mimo to w grze bioluminescencja jest pokazana jako świetliste niebieskie kulki. Możliwe, że są to małe organizmy żywe.
  • W plikach gry można znaleźć obiekt czyniący bioluminescencję odnawialną, jednak usuwa się on po wygenerowaniu świata.

Niebieski klejnot Galeria Edytuj