Świńskie sklepy (ang. Pig Shops) to struktury naturalnie pojawiające się w Don't Starve: Świniogród. Można wejść do ich środka, aby robić zakupy za trufle. Sklepy zamykają się w trakcie trwania nocy.

Gracz może budować własne sklepy (za wyjątkiem pałacu i akademii) w zakładce Planowanie miasta korzystając z klucza do miasta.

Sześć ostatnich sklepów z tej listy znajduje się w mieście pałacowym, natomiast pierwsze osiem - w Świniowicach.

Sklep wielobranżowy "Świnia i Świnki" (DSH) Sklep wielobranżowy "U Świni i Świnki"[]

Sklep wielobranżowy "U Świni i Świnki" (ang. Pigg and Piglet's General Store) domyślnie dostępny jest tylko na startowej wyspie. Gracz może tu zakupić m.in. podstawowe przedmioty dostępne w zakładce narzędzia. Pracuje tutaj bankier. Lokal posiada osiem stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Przedmioty zapisane kursywą nie są odnawiane przez sprzedawcę (4 kamienie i 4 sztuki ściętej trawy).

Przedmiot Nazwa Cena
Krzemień Krzemień 1 Trufla (moneta) (DSH)
Kamień Kamienie 1 Trufla (moneta) (DSH)
Ścięta trawa Ścięta trawa 1 Trufla (moneta) (DSH)
Brzytwa Brzytwa 3 Trufla (moneta) (DSH)
Widły Widły 5 Trufla (moneta) (DSH)
Łopata Łopata 5 Trufla (moneta) (DSH)
Kilof Kilof 5 Trufla (moneta) (DSH)
Siekiera Siekiera 5 Trufla (moneta) (DSH)
Maczeta (DSS) Maczeta 5 Trufla (moneta) (DSH)
Plecak Plecak 5 Trufla (moneta) (DSH)
Tkanina (DSS) Tkanina 5 Trufla (moneta) (DSH)
Wędka Wędka 10 Trufla (moneta) (DSH)
Parasol Parasol 10 Trufla (moneta) (DSH)
Siatka Siatka 20 Trufla (moneta) (DSH)
Kask górnika Kask górnika 20 Trufla (moneta) (DSH)

"Delikatesy z koryta" (DSH) Bar "Korytko"[]

Bar "Korytko" (ang. The Sterling Trough Deli) domyślnie dostępny jest tylko na startowej wyspie. Gracz może tu zakupić kilka potraw dodanych w podstawowej wersji gry. Pracuje tutaj sklepikarka. Lokal posiada 8 stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę.

Przedmiot Nazwa Cena
Potworna lazania Potworna lazania 2 Trufla (moneta) (DSH)
Ratatuj Ratatuj 3 Trufla (moneta) (DSH)
Dyniowe ciastko Dyniowe ciastko 3 Trufla (moneta) (DSH)
Nadziewany bakłażan Nadziewany bakłażan 4 Trufla (moneta) (DSH)
Kanapka z żabą Kanapka z żabą 5 Trufla (moneta) (DSH)
Miodowe skrzydełka Miodowe skrzydełka 5 Trufla (moneta) (DSH)
Pierogi Pierogi 10 Trufla (moneta) (DSH)
Gofry Gofry 10 Trufla (moneta) (DSH)
Kulki mięsne Klopsiki 10 Trufla (moneta) (DSH)
Szynka w miodzie Szynka w miodzie 10 Trufla (moneta) (DSH)
Obiad z indyka Obiad z indyka 20 Trufla (moneta) (DSH)
Smocze ciasto Smocze ciasto 30 Trufla (moneta) (DSH)

Kwiaciarnia Pani Lochy (DSH) Kwiaciarnia Pani Lochy[]

Kwiaciarnia Pani Lochy (ang. Miss Sow's Floral Arrangements) domyślnie dostępna jest tylko na startowej wyspie. Gracz może tu zakupić nasiona warzyw i owoców oraz sadzonki roślin. Pracuje tutaj kwiaciarka. Lokal posiada sześć stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Można zakupić tu dodatkowe 4 sztuki nasion, które nie są odnawiane przez sprzedawcę (po 40 dniu zamieniają się w zgniliznę).

Przedmiot Nazwa Cena
Nasiona Nasiona 1 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono dyni Nasiona dyni 1 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono bakłażana Nasiona bakłażana 1 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono duriana Nasiona duriana 1 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono kukurydzy Nasiona kukurydzy 1 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono arbuza Nasiona arbuza 1 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono granatu Nasiona granatu 1 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono marchewki Nasiona marchewki 1 Trufla (moneta) (DSH)
Orzech brzozowy (RoG) Orzech brzozowy 1 Trufla (moneta) (DSH)
Szyszka Szyszka 2 Trufla (moneta) (DSH)
Wykopany krzak jagodowy Krzak jagodowy 2 Trufla (moneta) (DSH)
Wykopany krzak jagodowy 2 Egzotyczny krzak jagodowy 2 Trufla (moneta) (DSH)
Nasiono smoczego owocu Nasiona smoczego owocu 10 Trufla (moneta) (DSH)

"Trufla" Świniowicka (DSH) "Trufla" Świniowicka[]

"Trufla" Świniowicka (ang. Swinesbury Fine Grocer's) domyślnie dostępna jest tylko na startowej wyspie. Gracz może tu zakupić podstawowe jedzenie. Pracuje tutaj sklepikarka. Znajduje się tu jedenaście stoisk (z czego dziesięć nigdy nie sprzedaje lodu, a jedno sprzedaje wyłącznie lód).

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę.

Przedmiot Nazwa Cena
Jagody Jagody 1 Trufla (moneta) (DSH)
Lód (RoG) Lód 1 Trufla (moneta) (DSH)
Arbuz (RoG) Arbuz 1 Trufla (moneta) (DSH)
Słodki ziemniak (DSS) Słodki ziemniak 1 Trufla (moneta) (DSH)
Marchewka Marchewka 1 Trufla (moneta) (DSH)
Granat Granat 1 Trufla (moneta) (DSH)
Banan (DSS) Banan 1 Trufla (moneta) (DSH)
Udko indycze Udko 2 Trufla (moneta) (DSH)
Bakłażan Bakłażan 2 Trufla (moneta) (DSH)
Kukurydza Kukurydza 2 Trufla (moneta) (DSH)
Żabie udka Żabie udka 2 Trufla (moneta) (DSH)
Kokos (DSS) Kokos 3 Trufla (moneta) (DSH)
Dynia Dynia 3 Trufla (moneta) (DSH)
Mięso Mięso 5 Trufla (moneta) (DSH)

Kurort Zakręconych Ogonków (DSH) Kurort "Zakręcone Ogonki"[]

Kurort "Zakręcone Ogonki" (ang. Curly Tails Mud Spa) domyślnie dostępny jest tylko na startowej wyspie. Gracz może tu zakupić niebieskie oraz zielone grzyby, odtrutkę, ziarna kawy czy przedmioty odnawiające zdrowie m. in. miodowy okład. Pracuje tutaj kosmetyczka. Lokal posiada pięć stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Przedmioty zapisane kursywą nie są odnawiane przez sprzedawcę (4 sztuki płatków, po 6 dniu zamieniają się w zgniliznę).

Przedmiot Nazwa Cena
Płatek Płatki 1 Trufla (moneta) (DSH)
Zielony grzyb Zielony grzyb 2 Trufla (moneta) (DSH)
Ziarna kawy (DSS) Ziarna kawy 2 Trufla (moneta) (DSH)
Niebieski grzyb Niebieski grzyb 3 Trufla (moneta) (DSH)
Lecznicza maść Lecznicza maść 4 Trufla (moneta) (DSH)
Miodowy okład Miodowy okład 5 Trufla (moneta) (DSH)
Odtrutka (DSS) Odtrutka 5 Trufla (moneta) (DSH)

Akademia Świniowicka (DSH)Akademia Świniowicka[]

Akademia Świniowicka (ang. Swinesbury Academy) jest domyślnie dostępna tylko na startowej wyspie. Gracz może tu sprzedać starożytne artefakty. Pracuje tutaj profesor. Akademii nie można wybudować, podobnie jak pałacu.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do sprzedania w danym sklepie oraz ich cenę. Dodatkowo można zakupić po jednej błyskotce za cenę 1 trufli (fałszywa piszczałka, węzeł gordyjski i stopione kulki). Nie są one odnawiane przez bankiera.

Przedmiot Nazwa Cena
Fragment reliktu (DSH) Fragment reliktu 1 Dziesięciotrufla (moneta) (DSH)
Zaginiony totem (DSH) Zaginiony totem 1 Dziesięciotrufla (moneta) (DSH)
Zaginiony bożek (DSH) Zaginiony bożek 1 Dziesięciotrufla (moneta) (DSH)

Bank Świniowicki (DSH) Bank Świniowicki[]

Bank Świniowicki (ang. Swinesbury Mineral Exchange) domyślnie dostępny jest tylko na startowej wyspie. Gracz może tu zakupić złoto oraz wymienić walutę na wartościowszą. Pracuje tutaj bankier.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Dodatkowo można zakupić minerały po 1 chrumonecie za sztukę (nieodnawiane przez bankiera; po dwie sztuki węgla, krzemienia i saletry oraz sześć sztuk kamieni).

Przedmiot Nazwa Cena
Samorodek złota Samorodek złota 10 Trufla (moneta) (DSH)
Dziesięciotrufla (moneta) (DSH) Dziesięciotrufla 10 Trufla (moneta) (DSH)
Stutrufla (moneta) (DSH) Stutrufla 100 Trufla (moneta) (DSH)

Ratusz Świniowic (DSH) Ratusz Świniowic[]

Ratusz Świniowic (ang. Swinesbury City Hall) domyślnie dostępny jest tylko na startowej wyspie. Gracz może tu nabywać dokumenty. Rezyduje tutaj Burmistrz Truffleston.

Ratusz wybudowany przez gracza będzie należał do niego, a nie do Trufflestona. Obecność własnego ratusza pozwala na zbieranie co 10 dni podatku od mieszkańców (co sygnalizowane jest przez postać z samego rana). Można budować w jego środku, jednak wciąż zamyka się na noc.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę.

Przedmiot Nazwa Cena
Usługi ochroniarskie (DSH) Usługi ochroniarskie 10 Trufla (moneta) (DSH)
Akt własności domu (DSH) Akt własności domu 50 Trufla (moneta) (DSH)
Akt ekspansji domu (DSH) Akt ekspansji domu 50 Trufla (moneta) (DSH)
Akt wyburzenia (DSH) Akt wyburzenia 10 Trufla (moneta) (DSH)

Sklep z broniami "Guziec" (DSH) Sklep z bronią "Guziec"[]

Sklep z bronią "Guziec" (ang. The Boar's Tusk Weapon Shop) domyślnie dostępny jest tylko na drugiej wyspie. Gracz może tu zakupić przedmioty do walki i polowania. Pracuje tutaj myśliwy. Lokal posiada siedem stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Dodatkowo dostępne są 4 patyki po 1 trufli za sztukę (nieodnawiane przez sprzedawcę).

Przedmiot Nazwa Cena
Pułapka Pułapka 2 Trufla (moneta) (DSH)
Włócznia Włócznia 3 Trufla (moneta) (DSH)
Halabarda (DSH) Halabarda 5 Trufla (moneta) (DSH)
Zębowa pułapka Zębowa pułapka 10 Trufla (moneta) (DSH)
Dmuchawka Dmuchawka 10 Trufla (moneta) (DSH)
Usypiająca strzałka Usypiająca strzałka 10 Trufla (moneta) (DSH)
Bumerang Bumerang 10 Trufla (moneta) (DSH)
Kokonat (DSS) Kokonat 20 Trufla (moneta) (DSH)
Pułapka na ptaki Pułapka na ptaki 20 Trufla (moneta) (DSH)
Pałasz (DSS) Pałasz 50 Trufla (moneta) (DSH)

Osobliwości z "Chlewu" (DSH) "Osobliwości z Chlewu"[]

Sklep "Osobliwości z Chlewu" (ang. 'The Sty' Oddities Emporium) domyślnie dostępny jest tylko na drugiej wyspie. Gracz może tu zakupić rzadkie przedmioty takie jak przekładnie czy zdobycze po przeciwnikach naczelnych m.in. Oko Jeleniocyklopa. Pracuje tutaj kolekcjoner. Lokal posiada osiem stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Dodatkowo można zakupić po jednej błyskotce za cenę 1 trufli (fałszywa piszczałka, węzeł gordyjski i stopione kulki). Nie są one odnawiane przez sprzedawcę.

Przedmiot Nazwa Cena
Bambus (DSS) Bambus 3 Trufla (moneta) (DSH)
Ogon Kociszopa (RoG) Ogon kociszopa 4 Trufla (moneta) (DSH)
Jedwab Jedwab 5 Trufla (moneta) (DSH)
Psi ząb Psi ząb 5 Trufla (moneta) (DSH)
Bawoli róg Bawoli róg 5 Trufla (moneta) (DSH)
Przekładnia Przekładnia 10 Trufla (moneta) (DSH)
Świetlista jagoda Świetlista jagoda 20 Trufla (moneta) (DSH)
Łuska (RoG) Łuska 30 Trufla (moneta) (DSH)
Pióro puchowe (RoG) Pióro puchowe 40 Trufla (moneta) (DSH)
Futro Borsukoniedźwiedzia (RoG) Futro Borsukoniedźwiedzia 40 Trufla (moneta) (DSH)
Kieł morsa Kieł morsa 50 Trufla (moneta) (DSH)
Oko Jeleniocyklopa Oko Jeleniocyklopa 50 Trufla (moneta) (DSH)
Mandragora Mandragora 50 Trufla (moneta) (DSH)

Sklep magiczny "Trzy małe świnki" (DSH) Ezoteryka "Trzy małe świnki"[]

Sklep ezoteryczny "Trzy małe świnki" (ang. The Flying Pig Arcane Shop) domyślnie dostępny jest tylko na drugiej wyspie. Gracz może tu zakupić przedmioty powiązane z zakładką Magia. Pracuje tutaj erudytka. Lokal posiada sześć stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Dodatkowo można zakupić po jednej błyskotce za cenę 1 trufli (fałszywa piszczałka, węzeł gordyjski i stopione kulki). Nie są one odnawiane przez sprzedawcę.

Przedmiot Nazwa Cena
Żywa kłoda Żywa kłoda 5 Trufla (moneta) (DSH)
Pas głodu Pas głodu 20 Trufla (moneta) (DSH)
Zbroja nocy Zbroja nocy 20 Trufla (moneta) (DSH)
Człowiek Orkiestra Człowiek Orkiestra 40 Trufla (moneta) (DSH)
Koszmarny amulet Koszmarny amulet 50 Trufla (moneta) (DSH)
Chłodny amulet Chłodny amulet 50 Trufla (moneta) (DSH)
Amulet wskrzeszenia Amulet wskrzeszenia 50 Trufla (moneta) (DSH)
Płomienne berło Płomienne berło 50 Trufla (moneta) (DSH)
Lodowe berło Lodowe berło 50 Trufla (moneta) (DSH)
Miecz nocy Miecz nocy 50 Trufla (moneta) (DSH)

Sklep odzieżowy "Ucho Maciory" (DSH) Czapki i kapelusze "Ucho Maciory"[]

Sklep z czapkami i kapeluszami "Ucho Maciory" (ang. The Sow's Ear Hat Shop) domyślnie dostępny jest tylko na drugiej wyspie. Gracz może tutaj kupić różne kapelusze i nakrycia głowy. Pracuje tutaj kapeluszniczka. Lokal posiada siedem stoisk.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Dodatkowo można tu zakupić cztery sztuki trawy i płatków (po 1 trufli), które nie są odnawiane przez sprzedawcę.

Przedmiot Nazwa Cena
Słomiany kapelusz Słomiany kapelusz 3 Trufla (moneta) (DSH)
Królicze nauszniki Królicze nauszniki 5 Trufla (moneta) (DSH)
Kapelusz z piór Kapelusz z piór 5 Trufla (moneta) (DSH)
Czapka zimowa Czapka zimowa 10 Trufla (moneta) (DSH)
Cylinder Cylinder 10 Trufla (moneta) (DSH)
Czapka z kociszopa (RoG) Czapka z kociszopa 10 Trufla (moneta) (DSH)
Bawoli kapelusz Bawoli kapelusz 10 Trufla (moneta) (DSH)
Hełm korkowy (DSH) Hełm korkowy 10 Trufla (moneta) (DSH)
Krogle (RoG) Krogle 20 Trufla (moneta) (DSH)
Czapka kapitana (DSS) Czapka kapitana 20 Trufla (moneta) (DSH)
Tam o' Shanter Tam o' Shanter 50 Trufla (moneta) (DSH)

Ikona Świat WynalazkówŚwiat Wynalazków[]

Świat Wynalazków (ang. The Tinkerer's Tower) domyślnie dostępny jest tylko na drugiej wyspie. Gracz może tutaj kupić schematy na przedmioty niedostępne w Świniogrodzie. Pracuje tutaj robotnik. Lokal posiada cztery stoiska.

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zakupienia w danym sklepie oraz ich cenę. Dodatkowo można tu zakupić po 1 trufli za sztukę papirus (1), węgiel (2) oraz saletrę (1); przedmioty te nie są odnawiane przez sprzedawcę.

Przedmiot Nazwa Cena
Blueprint (Laska) Schemat laski 500 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Oczna parasolka (RoG)) Schemat ocznej parasolki 300 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Łuskowa skrzynia (RoG)) Schemat łuskowej skrzyni 200 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Zbroja z łusek (RoG)) Schemat zbroi z łusek 200 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Berło tornad (RoG)) Schemat wichrowskazu 100 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Kapiąca kobza (DSS)) Schemat kapiącej kobzy 100 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Izolacyjny plecak (RoG)) Schemat izolacyjnego plecaka 100 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Krogle (RoG)) Schemat krogli 100 Trufla (moneta) (DSH)
Blueprint (Kurtka hibernująca (RoG)) Schemat kurtki hibernującej 100 Trufla (moneta) (DSH)

Pałac (DSH) Pałac królewski[]

Ewelet Główny artykuł: Pałac królewski (DSH)

Pałac królewski (ang. Palace) jest dostępny tylko i wyłącznie na drugiej wyspie. Gracz może tutaj dokonać wymiany z królową oraz zdobyć wyjątkowe przedmioty i błyskotki. Mieszkają tu Królowa Malfalfa oraz Wilba (przed odblokowaniem).

Poniższa lista prezentuje przedmioty możliwe do zdobycia z królewskiej galerii.

Przedmiot Nazwa Cena
Klucz do miasta (DSH) Klucz do miasta 1 Klucz do królewskiej galerii (DSH)
Młot wykonawczy (DSH) Młotek wykonawczy 1 Klucz do królewskiej galerii (DSH)
Puszka z ogonkiem (DSH) Puszka z ogonkiem 1 Klucz do królewskiej galerii (DSH)