Śpiwór (ang. Straw Roll) – przedmiot pozwalający na przetrwanie w grze. Może zostać użyty do spania, od zmierzchu, aż do świtu, pomijając tym samym noc, kiedy jesteśmy narażeni na ataki grue. Użycie przywraca 33 punkty poczytalności, jednakże zabiera 75 punktów głodu. Do stworzenia konieczne jest posiadanie 6 ściętych traw, 1 lina oraz maszyny nauki do wykonania prototypu.

Podobnie jak futrzasty śpiwór pozwala ominąć noc i odnowić poczytalność, jednakże futrzasty śpiwór przywraca również zdrowie oraz ma 3 użycia.

Razem (DST).pngDon't Starve: Razem[edytuj | edytuj kod]

W Don't Starve: Razem spanie w śpiworze przedstawia się trochę inaczej. Gdy użyjemy tego przedmiotu podczas zmierzchu lub nocy, to go rozwijamy, kładziemy się na nim i zaczynamy spać, lecz czas nie przeskakuje od razu do dnia, tylko upływa nadal normalnie. Widzimy wtedy wszystko co się dzieje na ekranie, lecz znikają wszystkie ikony, nie licząc zdrowia, głodu, poczytalności i zegara liczącego czas. Wówczas widać, że głód spada szybciej, a zdrowie psychiczne wzrasta. Postać automatycznie się obudzi, gdy nastanie dzień, ale może to zrobić wcześniej. Wystarczy podczas snu poruszyć się, a postać zwinie śpiwór i będzie w stanie wykonywać wszystkie rzeczy.

Maszyna Nauki.pngWytwarzanie[edytuj | edytuj kod]

Miejsce w ekwipunku tło.png Ścięta trawa.png

×6

Miejsce w ekwipunku tło.png Lina.pngInterface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngŚpiwór.png


Ognisko teleportacji.pngWykorzystanie[edytuj | edytuj kod]

Miejsce w ekwipunku tło.png Śpiwór.pngMiejsce w ekwipunku tło.png Króliczy kłębek.png

×2

Interface arrow right.pngMiejsce w ekwipunku tło.pngFutrzasty śpiwór.png


Deski.pngZastosowanie[edytuj | edytuj kod]

Po jego stworzeniu, może być użyty do przespania nocy lub zmierzchu w celu regeneracji poczytalności. Postać ułoży go na ziemi, położy się i zapadnie w sen. Śpiwór mocno obniża wartość głodu. Oznacza to, że jeśli wartość głodu spadnie do zera podczas snu, postać straci zdrowie

Śpiwór nie może być użyty w sytuacjach zagrożenia, takich jak bliskie towarzystwo pająków, na bagnach, podczas walki, bądź w momencie, kiedy nadchodzą psy gończe. Śpiwór jest jednym z najlepszych łatwopalnych paliw do ogniska. Nie kosztuje zbyt wiele materiałów, aby go stworzyć, a daje znacznie dłuższy płomień, niż w przypadku użycia materiałów do jego stworzenia.

Wypełniacz.pngCiekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jeśli użyjesz śpiwora, a potem zbadasz przedmiot, wówczas postać nie zaśnie - będzie tylko leżeć na śpiworze;
  • jeśli użyjesz śpiwora w ciemności, grue zabije Cię podczas snu, pomimo automatycznego przejścia do początku dnia;
  • Wickerbottom nie może używać śpiwora, ponieważ cierpi na bezsenność.

Dyskusja.svgCytaty postaci[edytuj | edytuj kod]

Wilson portret.pngWilson - "It smells like wet." - "Pachnie wilgocią."

Willow portret.pngWillow - "Musty." - "Stęchły."

Wolfgang portret.pngWolfgang - "Nap time!" - "Czas na drzemkę!"

Wendy portret.pngWendy - "Sleep is but a temporary death." - "Sen jest jedynie tymczasową śmiercią."

WX-78 portret.pngWX-78 - "SLEEP( 1000 )"- "SEN ( 1000 )"

Wickerbottom portret.pngWickerbottom - "I'm not sleeping on the ground." - "Nie sypiam na ziemi."

Woodie portrait.pngWoodie - "I've slept on worse back at the lumber camp." - "Spałem gorzej w obozie drwali."

Wes portret.pngWes – "..."

Maxwell portret.pngMaxwell - "I don't like sleeping rough." - "Nie lubię spania w prymitywnych warunkach."

Wigfrid portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "A tööl för my naps." - "Narzędzie mych drzemek."

Webber portret (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "Musty but relaxing." - "Zatęchły, lecz odprężający."

Walani portret (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png Walani - "For nap time!" -

Warly portret (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png Warly -

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.